rolroer servo's twin star 2 vastlijmen

hallo ik ben de rolroerservo's van mijn twin star2 aan het vastlijmen
in de beschrijving staat dat het met een lijmpistool moet (kan)
maar de lijm hecht niet op de servo (hi tec) ik heb het ook met tesa
plakstrips geprobeerd maar met hetzelfde resultaat . zijn er meer
mensen dit er ook last van hebben en hoe hebben jullie dat opgelost
mvrgr kees

servo's intapen en dan erin lijmen, dan kun je de servo's er later ook nog goed schoon uitkrijgen. Meestal lijm ik dan met seconde lijm , maar die moet in jouw geval denk ik wel oderless zijn.

Hoi,

Ik heb de servo's eerst diagonaal oppervlakkig ingesneden met een mesje.. dus kruislinks. (voor betere hechting dan een glad oppervlak) Daarna met CA vastgezet en de punten met lijmpistool. Zit muurvast!

Krimpkous(je) om het huisje van de servo en dat met CA (de "gewone" dunne) vastlijmen ...... eerst wat CA versneller spuiten en dit (bijna) laten drogen wil het proces vergemakkelijken .....

@Wartexx, Twinstar II is van Elapor® en dat kan heel goed tegen CA ;-)

Gebruik je wel een groot lijmpistool of zo'n kleintje?
Een klein lijmpistool is niet warm genoeg om lekker te plakken.

De grote zijn beter. Die hebben 2 wattages: 1 voor warmhouden en 1 voor opwarmen.
Meestal zie je iets van 18/80 watt staan dan.

ik heb voor mijn servo's de intape methode gebruikt van wetexx.

vooral om ze er later schoon uit te krijgen.

Dirk zei:
Krimpkous(je) om het huisje van de servo en dat met CA (de "gewone" dunne) vastlijmen ...... eerst wat CA versneller spuiten en dit (bijna) laten drogen wil het proces vergemakkelijken .....

@Wartexx, Twinstar II is van Elapor® en dat kan heel goed tegen CA ;-)

Dus dat werkt ook goed op de easystar?
Welke CA precies?, ik zie dat er roze, groene en oderless is....Dat odorless is dus voor schuim behalve elapor. Wat is verschil tussen de andere twee?
Intapen daar bescherm je dus de servobehuizing mee.
En servo's vastzetten met stevig dubbelzijdig plakband? Niet sterk genoeg waarschijnlijk?

Ik gebruik deze om Elapor te lijmen e.d.
zap_glue_gray.jpg

heel mijn TSII en EZ zitten hiermee op elkaar geplakt.

Wat kicker op de ene kant.. laten opdrogen dan ca op de andere kant en *PLOP* muurvast!

dedankt voor alle info de servo's zitten erin ik heb ze met klitteband
vastgezet en daarna op alle hoeken vastgezet met het lijmpistool
en ze ziten nu muurvast mvrgr kees reede

Awol zei:
Dunne secondenlijm is zo dun dat het door de naadjes van de servo naar binnen dringt. (capillaire werking).
In die enkele keer dat er tandwieltjes vervangen mogen worden,
is het natuurlijk erg prettig dat je zonder hak en breekwerk de behuizing nog open krijgt.

Vandaar het krimpkousje of stukje tape.

Dubbelzijdige plakband kun je zo op de servo plakken.
De andere kant van de plakband hecht nogal slecht op foam, hout of een ander materiaal.
Maar als je vooraf een druppeltje secondenlijm op de foamtape aanbrengt. Dat plakt stukken beter. :D

Wil je naderhand nog zo'n ingeplakte servo er uit krijgen.
Dan kun je een dun draadje achter de servo frummelen om zo al zagende de foamtape door te zagen.

myshadow zei:
Awol zei:
Dunne secondenlijm is zo dun dat het door de naadjes van de servo naar binnen dringt. (capillaire werking).
In die enkele keer dat er tandwieltjes vervangen mogen worden,
is het natuurlijk erg prettig dat je zonder hak en breekwerk de behuizing nog open krijgt.

Vandaar het krimpkousje of stukje tape.

Dubbelzijdige plakband kun je zo op de servo plakken.
De andere kant van de plakband hecht nogal slecht op foam, hout of een ander materiaal.
Maar als je vooraf een druppeltje secondenlijm op de foamtape aanbrengt. Dat plakt stukken beter. :D

Wil je naderhand nog zo'n ingeplakte servo er uit krijgen.
Dan kun je een dun draadje achter de servo frummelen om zo al zagende de foamtape door te zagen.

Thnx voor de uitleg....ga er mee aan de slag als mijn spullen eindelijk binnen zijn!

Back