Rolroeren Cessna 182 M. Kato

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Eric Oolders, 8 aug 2018.

  1. Eric Oolders

    Eric Oolders

    Lid geworden:
    30 jun 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zuidlaren
    Ik ben bezig met een model van M Kato. De cessna 182.spanweidte 1.8 meter. Welke uitslag naar omhoog en naar beneden moeten de rolroeren kunnen maken. Volgens de tekening ligt de as in de rolroer. Wat is praktisch ook om na het bespannen de rolroeren weer te kunnen monteren. Scharnieren op of onder de vleugel? Voor de bediening wordt volgens de tekening door middel van Horns en draadstangen centraal in de vleugel gebracht. Wat is praktisch elk rolroer een kleine service dichtbij de rolroer in een rib monteren. Welk afmeting moet de servo minimaal hebben?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Wat is je bouw en vliegervaring?
    Zo aan de vragen te zien lijkt het dat je nog niet veel ervaring hebt.
    Een standaard semi/sport schaal model heeft genoeg aan standaard analoge servo's
    Tegenwordig zijn die zo goedkoop dat ik altijd 2 servo's gebruik voor de rolroeren.
    Het gebruik van 1 servo voor 2 rolroeren is nog van de vorige eeuw, toen een servo nog heel duur was.
    De rolroer uitslag is afhankelijk van het model en van jouw vliegkunsten
    voor een schaalmodel is het meestal maximaal 30 graden omhoog en 20 graden omlaag
    kies je voor grote uitslagen dan is wat "expo" instellen op de zender aan te raden, de roeren bewegen dan minder bij kleine knuppel uislagen zodat je rustiger vliegt bij de kruisvlucht.

    Succes Willem
     

Deel Deze Pagina