rolroeren voor beginners

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik vloog al wat jaartjes heli,maar een modelbouwer wil graag meer dus met vliegtuigen begonnen.
De easystar gekocht veel op de pc geoefend en inderdaad vliegt erg easy een prachtige kist.
Nu wil ik een 160 electro trainer kopen een hoogdekker met rolroeren,ook zoiets heb ik nog nooit gevlogen.
Ids het veel moeilijker of maakt het niet veel uit ik dacht dat je ze alleen voor het bochtenwerk gebruikt.
Mvg Jan :lol:

Hallo Jan,

Ik zat met hetzelfde probleem. De EZ* is leuk, maar er komt een moment dat je meer wilt. Ik heb de EZ* voorzien van rolroeren, en dat vliegt echt grandioos. Het is een avondje werk, en zo heb je een hele stevige rolroertrainer die niet kapot te krijgen is.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=310374#310374

18909014643.jpg

Zie voor een bouwbeschrijving hoe de ailerons te maken hier:
http://www.mpx-easystar.de/ (zoek de Zoom-zoom aileron mod).

En vergeet niet de vleugeleinden plat te maken met de haarföhn.

Hay bedankt voor je andwoord mooi gedaan trouwens bij jou easystar.
Ik wil er toch een andere kist met rolroeren erbij kopen.
Ik bedoelde eigenlijk als je nooit met rolroeren gevlogen hebt ,is de kans dan groot dat het een crash gaat worden of is het makkelijk te vliegen.
Op de sim lukt het wel maar weet niet of de werkelijkheid zo is.
Groet Jan :lol:

Met de begeleiding van een ervaren vlieger is het snel geleerd. Het stuurt directer en scherper, je hebt in feite het vliegtuig beter onder controle maar daar moet je wel even leren mee om te gaan. Mijn ervaring is dat de meeste mensen die al redelijk vliegen kunnen dit in één middag leren.

Ik was ook redelijk nerveus, de eerste keer met ailerons. Het viel me enorm mee. Je stuurt uiteraard hetzelfde als bij alleen richtingsroer. Ik heb de ailerons op de stick gezet waar eerst m'n richtingsroer zat, en dan veranderd er eigenlijk vrij weinig, behalve dat het toestel veel beter te controleren is.

Succes!

Back