Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
helluw
ik zou graag rolroeren op mijn trainer bouwen
ik zou dan de v stelling weglaten ed daar is geen probleem; info genoeg maar ik vraag me af hoe de vorm van de rolroeren moet zijn ??
lang, breed, heel de vleugel, enkel uiteinde, ed.
Het een en ander hangt af hoe je het wilt aansturen. Met 1 servo, met 2 servo's. Met stangen van uit het midden (1 servo en over de hele lengte) of met kabels (1 servo waarbij allebei mogelijk is). Er zijn legio mogelijkheden. Vergeet niet eerst te kijken hoe groot de oppervlakken moeten worden. Bijvoorbeeld over de hele vleugellengte is smaller dan alleen de uiteinden. Er is een vuistregel voor, maar ik ben hem effe kwijt.
Shrike schreef het al er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Wat ook nog mee speelt is wat voor vliegtuig c.q. wat voor vleugel is het. De vorm en constructie van de vleugel spelen ook nog een hele belangrijke rol.
Als je wat mee info hierover kan geven kunnen we je misschien beter (gerichter) helpen.
hier zal ik al ff op kijken
wat leer onfo over vliegtuig...
een trainer
gewoon rechthoekige vleugel
met 1 servo waarschijnlijk
met een aansturing met 90° hevels en stuurstangen
spanwijdte 1.2meter
de vleugel is over de gehele lengte hetzelfde in profiel dikte groote ed
Dan zijn er nog twee manieren om de roeren aan te sturen.
Je kunt hevels bevestigen op de buitenkant van het roer en een stang tussen de hevel en de servo zetten.
Of je kunt speciale rolroer hevels kopen. Deze worden tussen de achterkant van de vleugel en het rolroer gezet. Een 90 graden gebogen stuk gaat het rolroer in en wordt daar vastgezet. Het andere deel is ook 90 graden gebogen, maar ook nog 90 graden gedraaid. Daaraa komen dan de stangen naar de servo. Je zou het moeten zien denk ik. Die construktie wordt het meest toegepast, en is denk ik ook het beste.