rolroeruitslag Blaster 2

In Dortmund heb ik een blaster 2 gekocht; al vaak op het internet bekeken, maar in het echt is hij fraaier dus aangeschaft bij FVK. Klein probleempje met de 30mm up die de rolroeren dienen te krijgen; dit gaat fysiek niet. De rolroeren scharnieren aan de onderkant; echter aan de bovenkant is er een fraaie ronding aangebracht om te voorkomen dat er een te grote 'kier' ontstaat; zeer fraai, maar daar loopt het rolroer wel 'aan' zodra ik meer dan 20mm up wil geven. Het is zeer lastig om daar wat af te schuren, fresen, snijden zonder e.e.a. optisch te verprutsen.

Iemand tips? of is die 30mm eigenlijk niet nodig?

Bij voorbaat dank,

Marc

30mm is wel erg veel. Weet je zeker dat hier 30mm "up" naar boven wordt bedoeld? In de handleiding van de Aspirin zijn de max uitslagen op aileron 12mm.
Voor het remmen mogen de flaperons wel 30mm naar beneden

Hallo Theo,

bedankt voor je reactie: het staat er toch echt: Querruder 30mm oben 12mm unten

verderop staat: flaps 40 graden naar beneden.

ik zal er ook nog eens een email aan FVK en vladimir aan wagen

Mark, ik heb eens naar de uitslagen van mijn blaster2 gekeken. Ik vlieg al een tijd met up 15 mm, down 13 mm. Dan heb ik er ook nog 30% expo op staan omdat de rolroeren erg effectief zijn. 30 mm lijkt me veel te veel, ik zou er niet over inzitten. Flaps max 40 graden zal bij mijn wel ongeveer kloppen.Ik zal ook eens proberen met iets meer differential op de rolroeren te vliegen, kijken of hij dan (nog) beter wordt.

Ik zal ook eens proberen met iets meer differential op de rolroeren te vliegen, kijken of hij dan (nog) beter wordt.

Meeste DLG's hebben helemaal geen differential nodig. Differential betekend dat je lift van de vleugel gaat verliezen en omdat de ailerons helemaal tot de wortel doorlopen is dat ook behoorlijk schadelijk (daalsnelheid). Differential is meer nodig op lange slanke vleugels die last van haak effect hebben en waarvan het aileron ver naar buiten zit.

Heb hem ook zien staan op de beurs. zat ff te twijfelen, maar mijn Twigi begint het nu een beetje te doen, dus eerst met die verder :).

Ze hadden ook de electroversie :). Supermooie stand trouwens. Heb nog een tijdje zitten kwijlen op de vleugel van de Dominance. Zooooo mooi :D

De stand van FVK was inderdaad prachtig. Wat hebben ze daar veel mooie spullen. Er zullen daar veel vlekken in de vloer zitten van alle kwijl.
Electro blaster, kom op zeg! Gooien is toch veel leuker!

Back