"Rommel" Projectje.

Er was een belgisch bedrijf die et wel opstuurde, in alle maten en kleuren zelfs, maar die is inmiddels ter ziele gegaan schijnbaar. :cry: Zeppelin nogwat.

Freakazoid zei:
Quartel, de enige modelshop hier, wist nieteens wat depron was. :roll: "Heeft U het merk?" was hun antwoord.

Da's straf... 8O
Quartel "hier in Amsterdam" heeft het gewoon in 3 & 6mm liggen. :wink:

8O :oops: :oops: :oops: Zou mijn gezaag dan toch geholpen hebben? De prijs is wel behoorlijk flink. Is depron echt zo duur? Ik dacht dat dat spul iets van 3 euro per plaatje was? Et is nog bar klein ook, een redelijke schijf moet je al 2 stukken voor kopen. :P

Die wallywings zijn hardstikke mooi. Ik heb dr al veel over gelezen. Maar ik heb al een flying wing. :) Bedankt voor je tip, ik zag ook al dat je ze in je shop had, dus wieweet als ik nog eens in n gekke bui ben. :P Maar nu wil ik graag iets vreemds. (of moet ik zeggen, vreemders. :wink: )

Ik ben in de hoek nog een paar carbon sparretjes tegen gekomen, en nu vraag ik me af, zou je een "aangeklede" I.F.O. kunnen maken? Met visdraad, epoxy van zon sparretje een leuke vorm maken en dan bespannen met vliegerstof? Dus dat je zeg maar een iets groffere niet doorzichtige versie krijgt. En dan et rompje maken van een stukje piepschuim?

Tis maar n wild idee, maar denken jullie dat dat de moeite waard is? En kan et met mijn motortjes en accus? Et zou wel leuk zijn alsie vertikaal weg kan komen natuurlijk. :P In snelheid heb ik geen belang, bijna stapvoets zou ik al best vinden.

Ik ben in de hoek nog een paar carbon sparretjes tegen gekomen, en nu vraag ik me af, zou je een "aangeklede" I.F.O. kunnen maken? Met visdraad, epoxy van zon sparretje een leuke vorm maken en dan bespannen met vliegerstof? Dus dat je zeg maar een iets groffere niet doorzichtige versie krijgt. En dan et rompje maken van een stukje piepschuim?

de originele IFO is niks meer dan dat, dus dat is prima vliegend te maken

Maar die zijn meestal toch van dat super lichte ultracote spul?

De moeder van een goede vriend van mij maakt voor haar hobby zelf de meest vreemde vliegers. Die wil wel wat voor mij maken, mits ik een tekeningetje geef. Weet iemand de maten die ik nodig heb om met zware parts (7cell AAA = 85gr.) te kunnen vliegen?

nee dat is ook gewoon vliegerstof.

even zoeken op het forum op IFO, is denk ik wel eea over te vinden

Dit is toch een ifo?
ifomk3.jpg

Zo doorzichtig is vliegerstof toch niet?

Ik zal eens zoeken op t forum.

Die eerste is lief, Maar buiten issie denk ik absoluut kansloos. (De IFO eigenlijk ook, denk ik?)

Die 2e is best mooi zeg, dat lijkt wel een kleine RBC delta. :P Fraai ding. Maar ik heb nog nooit met hout gewerkt, zou ik zoiets dan kunnen zonder hulp? Ik heb ook geen cover gereedschap trouwens.

Heb je niet eens een föhn en/of strijkbout? Lijkt mij sterk. Een klein boutje met een goede graden regelaar erop is handig als je het vaak doet maar echt niet nodig.

Met balsa hout werken moet (bijna) iedereen eens voor de eerste keer doen.
Begin met een RECHTE!!! Bouwplank. Mijn eerste balsa vliegtuigje was krom omdat mijn tafel dat ook was, je ziet het niet als je naar de tafel kijkt maar wel bij het vliegtuigje.
Depron heeft daar VEEL minder last van, op die zelfde tafel heb ik al meerdere rechte pibrossen gemaakt.

Depron kost niet veel als je het bij een parketzaak koopt.
Ik had het hier in het wit voor 2,50 voor 1x1m wit 3mm.
Voordat ik het had gevonden was ik bij 16 winkels geweest en van die 16 had 1 3mm en 6mm bestelbaar, en 1 had 6mm liggen (bij die eerste had ik ook een plaat of 10 gratis gekregen (2e hands)).

Ik rijd zo af en toe ongeveer 1 uur naar een modelbouw winkel die het dichtste bij is, op mijn scooter. (Quartel is 4km dichterbij maar daar heb ik niet zoveel aan)

Die Micro Diamond Dust (uDD) is zeer gaaf! Ik heb een delta 400 maar er komt een mini aan ;).(kun je misschien een bouwtekeningetje mailen(of alleen de ribben))

Nando.

als je een scalpelmesje of zo'n afbreek stanleymesje hebt kan je zowat al folieen :D
bij je ma gap je het strijkijzer weg, op de wolstand kun je er pruma mee folieen :wink:

ik persoonlijk gebruik ook niet zo'n speciaal foliestrijkijzer, ik vind die stelen niet fijn, die zitten altijd in de weg.
ik heb bij de blokker een rijsstrijkijzertje gekocht voor 7 euro, dat is gewoon een klein exemplaartje, die doet het al een aantal jaar prima, en de folie gaat er superstrak op.

Hmm, ik dacht dat die echte strijkijzers niet zo laag konden om te folien. :P Mischien eens n leuk avontuurtje. Heb je mischien een bouwtekening? Die voorlijst ziet er moeilijk uit (zelf in een bepaalde hoek snijden?)

En 2s1p 300 lipo zijn ook de kosten niet. :P Maar wat voor motortje zit er nou op? Dat kan ik zo gauw niet zien in dat topic. Is et een heckrotor motor van aircraftworld?

Dit is denk ik wat ik nodig heb?
Gear.jpg

Heckrotor Motor + propellor, 2 snelle microservo's, een kleine lichtgewicht ontvanger, en een CC Pixie-20P controler.

Waarom niet een Mugi ?
biplex (coroplast, twinwall) makkelijk te vinden. Is van dat dak isolatie materiaal, plooibaar plastiek karton achtige plaat.
Ik heb me zoon ding gebouwd uit 3mm dikke plaat, en wat restantjes servo's / ontvanger / motor opgezet.

http://www.mugi.co.uk/

Ja ik heb er al es van gehoord, das net plastic boxkarton zegmaar. :P Eigenlijk een ghetto phibros. ;) Is heel goed te doen en denk ik nog lekker spuitbaar ook. Tis denk ik alleen n beetje zwaar? Hoe vliegt de jouwe?

Ik zal van de week es kijken wat die platen kosten.

Bedankt voor je tip. :)

Back