Romp spuiten

Danny Mulders

verslagschrijvers
Ik zit er aan te denken deze zomer een DC-3 Dakota van top flite aan te schaffen, en ik zit er aan te denken om deze te spuiten, hoe kan ik dit het beste doen? eerst witte oracover erop en dan spuiten? Of gewoon met een garage primer meteen op het blanke hout en dan spuiten? Ik wil verder geen airbrush set kopen want ik spuit alleen dit vliegtuig, dus gewoon met spuitbussen. Ook zou ik willen weten of hij te spuiten is met auto touch-up spray die bij de formido in het rek staat, of deze niet oplost door de brandstof.

Bij voorbaat dank.

Ik heb ooit een P51 eerst beplakt met bruin papier en verdunde houtlijm, daarna spanlak erover en dan spuiten. Het resultaat was zeer mooi moet ik zeggen, en goedkoop.

Danny Mulders zei:
Ik zit er aan te denken deze zomer een DC-3 Dakota van top flite aan te schaffen, en ik zit er aan te denken om deze te spuiten, hoe kan ik dit het beste doen? eerst witte oracover erop en dan spuiten? Of gewoon met een garage primer meteen op het blanke hout en dan spuiten? Ik wil verder geen airbrush set kopen want ik spuit alleen dit vliegtuig, dus gewoon met spuitbussen. Ook zou ik willen weten of hij te spuiten is met auto touch-up spray die bij de formido in het rek staat, of deze niet oplost door de brandstof.

Bij voorbaat dank.
Hey Danny,

Toen ik nog geen spuit had heb ik ook een een motorkap van mijn vliegtuig gespoten ook met deze verf ,bij een verspeciaalzaak gehaald.

'Ja' zij de persoon die mij hielp 'deze verf is brandstof bestendig ,ze gebruiken het om panelen van een auto mee te spuiten'.
Ik heb nog naargevraagt of het tegen methanol kon waarop hij antwoorde 'ik denk het wel het is brandstof besendig'.
Ik dacht bij me eigen nouja ik probeer het gewoon , maar het is dus niet bestand tegen brandstof voor methanol motoren.
Wel voor outo brandstof dus.

Je kan je dc-3 er wel mee spuiten maar er zal dan tog wel een goede lak laag op moeten die daar wel tegen kan. Je krijgt dan wel een hogere glans.

maar of je beter zo op het hout kan spuiten of op de folie dat weet ik niet...

groeten wesley

ok, bedankt!!! denk dat ik m zo ga spuiten op het hout, zal lichter zijn, en makkelijker dan al die moeilijke rondingen bespannen, heb ook mijn model van de titanic gespoten op het blanke hout, is ook goed gegaan. De roervlakken moeten wel bespannen worden zie ik al, die zijn in een soort ribconstructie uitgevoerd. Nu alleen nog een geschikte brandstofbestendige doorzichtige matte lak vinden die niet verkleurd... 8O

Tja, voor die blanke lak zul je denk ik gewoon even moetten na vragen bij een modelbouw zaak, vanwege dat het brandstof bestendig moet zijn.
Ik weet ook niet welke doorzichtige matte lak je daar voor nodig hebt.

succes ermee ,gaat allemaal goed komen :wink: :wink:

niet zo op het hout spuiten ,maar eerst een laagje 25 grams glasmat erop zetten met glitsa lak.
dan is het uitermate stevig en kan je het prima aflakken.

nalakken met 2K blanke lak is altijd noodzakelijk, anders is het niet brandstof bestendig maar benzine bestendig !!!
onze brandstof bevat meer zooi :wink:

Back