Romp + Vleugel 'over'

Voor de knutselaar:

- DLG vleugel, spanwijdte 149cm met aangebouwde wingtips.
- 2 ingebouwde DS47 servo's
- Romp sectie

Vleugel is schade vrij, rompje heeft wat gerepareerde kraakjes.

Vraagprijs 75,00

foto's via mail....

Staartboom , Stabilo + rudder toevoegen en vliegen.

Laatst bewerkt:
Nieuwe eigenaar

Met dank aan WVR (en een vriendelijke hengelsportwinkeleigenaar die voor noppes een mooi passend hengeldeel voor me had liggen) heb ik nu dan ook een "echte"!

Ondanks de wervelende wind kon ik het niet laten om even een proefvluchtje te maken en ik ben diep onder de indruk, op vrijwel alle manieren beter dan mijn mini! Hopelijk heb ik snel tijd om er eens echt mee te vliegen!

Ik ben alleen bang voor die werpwinglets....zijn die echt sterk genoeg????
Ik voelde hem nu al een beetje bewegen/buigen en heb nog niet eens geprobeerd om een beetje hoog te gooien. Iemand ervaring hiermee?

Groeten

Justus

(WVR...THNX!!!!)

Wow! Dat heb je snel gedaan. En ziet er goed uit zeg! Top, leuk dat die spulletjes goed terrecht zijn gekomen.

Ik heb behoorlijk hard met die wingtips gegooid, maar je moet wel zorgen dat je de kracht echt over twee vingers verdeeld, als je slecht gooit wil de achterlijst soms wat open trekken, met een beetje cyaan is dat goed vast te zetten.

Veel plezier!

Justus,

Ik heb ook dergelijke winglets geprobeerd op de FW4; sterkte was geen probleem, ik kon er alleen niet aan wennen; had het gevoel geen controle te hebben tijdens de worp. Heb ze beide afgezaagd en een normale blade erin gedaan; scheelde toch wel aanzienlijk in werphoogte. Ook lijkt het erop dat de winglets meer weerstand opleveren, en geen vlieg voordeel opleveren (doel is minder geinduceerde weerstand).

Op internationale wedstrijden zie je bijvoorbeeld David Kauran die ze ook van zijn FW3 afgezaagd heeft, en daar erg hoog mee gooit en erg goed mee vliegt.

Peter

Back