Romp voor Calmato sports A 60

Hallo mensen,

Weet iemand misschien waar ik - liefst in NL - een nieuwe romp voor mijn Calmato sports A 60 kan scoren. Hij is na de landing van de baan gestoten en kwam wat ongelukkig terecht. achterste stuk van de 2-delige romp is dwars door midden en ik ben niet zo'n handige zelfbouwer dat ik aan lijmen zit te denken.

Van Verspaget waar ik hem gekocht heb heb ik nog geen reactie ontvangen, misschien weet hier iemand waar ik hem zou kunnen kopen.

het bestelnr is: A1236-12BL

Post eens wat foto's. Herstellen kan sneller gaan dan je denkt. Een paar jaar geleden ook eentje hesrteld. Was dwars doormidden. Twee avondjes en hij was hersteld

Is er niemand op de club die je kan assisteren bij de reparatie ? Dit is echt niet meer dan 1 avand werk. Is een kleine schade, heel simpel te fixen voor een ervaren bouwer. Even uitlijnen, delen vastlijmen en plaatselijk wat verstevigen.
Ik woon zelf te ver weg anders had ik je er best mee willen helpen.

Nieuw kopen kan natuurlijk maar is m.i. niet nodig.

Succes en grt,

Arnoud.

Ja, ik denk dat ik die kant op moet, kreeg vanmorgen bericht dat een nieuwe romp €145,- moet gaan kosten, dat lijkt mij wat veel.

Thanks voor de riem onder 't hart.

Om je even een idee te geven:

Dit is de Calmato van mijn vader een paar jaar geleden:

full

en twee avondjes verder:

full

Meer tekst en uitleg:
http://www.modelbouwforum.nl/thread...tie-kyosho-calmato.210686/page-4#post-3328441

Gewoon doen!

Bedankt, Ik ga daar toch maar energie in steken want een nieuwe romp kost €141,- dus enige zelfredzaamheid zal zich wel terugverdienen ;-)

Neem je tijd,
goed de stukken uitlijnen, de stukjes passen en met een druppeltje zap her en der weer op hun plaats brengen. Daarna waar nodig de breuken verstevigen met een driehoekslatje of zo, doe dit dan met houtlijm.

Als er moet geschuurd worden: met CA gevuld hout, of houtlijm schuurt niet lekker. Titebond is dan beter.

Back