Romp waterdicht maken

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door kappie, 22 okt 2019.

  1. kappie

    kappie

    Lid geworden:
    20 feb 2005
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Rijsenhout
    ik heb een sleper gekocht. Mooi statisch model en mooi in de verf al weet ik niet wat voor. Kan ik deze romp waterdichtmaken met een lak of epoxy over de verf. En wat voor soort lak of epoxy zou dan goed zijn want heb iets gelezen over oplossen van de verf
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.119
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Kappie, Welkom op het Forum. Als het om een statisch model gaat, waarom wil je het dan waterdicht maken? Komt het in de tuin te staan?
    Deels gekheid, maar wel met een serieuze ondertoon. Om een statisch model te laten varen komt veel voor kijken. Waterdichte schroefassen, motoren, roerbediening etc. Kan de bovenbouw eraf om goed bij de binnenkant te komen voor inbouw van al die spullen. Zit er voldoende ruimte tussen de spanten. Waarvan en hoe is de boot gebouwd? Laat eens een paar plaatjes zien als dat gaat. Dan is een en ander beter te beoordelen. Gr. Klaas.
     
  3. kappie

    kappie

    Lid geworden:
    20 feb 2005
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Rijsenhout
    kan overal bij en inbouwen dus dat is probleem niet. Wil de romp welke nu mooi is eigenlijk met zo min mogelijk waterdicht maken.zodat ik vh voorjaar haar bij ons op de club aan Wijsmullersteiger kan leggen

    6917C67C-5519-408D-893D-FF27B279CBD1.png




    2016-08-28 11.02.58.jpg
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.119
    Locatie:
    Oostvoorne
    Als de verflaag intact is moet de romp waterdicht zijn. Je zou om zeker te zijn er een laagje satijnglans blanke lak overheen kunnen zetten. Heb zelf goed ervaringen met Diaglass van Frencken. Hoe en waarmee is ze gebouwd was ook een paar vragen. Hout op spanten? Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
  5. kappie

    kappie

    Lid geworden:
    20 feb 2005
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Rijsenhout
    Klaas klopt gebouwd op spanten heel netjes gebouwd door een oud medewerker van Wijsmuller.De beste man is helaas overleden vandaar weinig info. Zou best kunnen dat ie al waterdicht is. Maar voor de zekerheid dan maar een extra laag. Thanx voor de Info man.
     

Deel Deze Pagina