Romp

• Topicstarter Topicstarter Maarten Engelhardt
  • Startdatum Startdatum
M

Maarten Engelhardt

Guest
Wie kan mij meer vertellen over het model/type schip wat bij deze romp hoort.
Ik heb hem gekregen, en wil kijken of ik hem varend kan maken.
divers003.jpg

divers002.jpg

divers001.jpg

Hallo dit is de OPTIMIST van Graupner uit de jaren 80 hier is nog wel veel van bekent vooral duitse EBAY zie je deze te koop staan . Het is een leuk zeilend scheepje , waar je je eigen dek\kajuit ontwerp op los kunt laten .

veel plezier ermee :lol:

Beste,

Het schip gelijkt sterk op het klassieke scherpe jacht dat ik momenteel van tekening aan het bouwen ben (zie verder modelbouwforum). Ik beschik over tekeningen en beschrijvingen van verstaging en mast zoals die toentertijd werden toegepast op klassieke scherpe jachten. Deze stel ik geheel belangeloos ter beschikking. Laat het maar weten...

Eric

Hallo zou niet eigenwijs willen overkomen , dit is een OPTIMIST heb deze zelf ook gebouwd alleen met een niet orginele opbouw maar op schaal van een bijna gelijk schip , en heb zels nog een nieuwe romp staan ,anders kijk eens op google toets graupner optimist in klik dan afbeeldingen aan hier zul je zien dat er zelf nog orginele bestaan , doet er niet toe hoe/wat je ervan maakt maar laat het bij elkaar passen romp/dek verhouding, anders kijk even op www.eurosail.nl ook mooi zelfs mijn schip staat erop een 1:5 draak helaas geen optimist .

groetn ut Borne

Back