ronyada

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ronyada, 7 feb 2010.

  1. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    Goede avond hier met Ron ik heb een vraag ik kan een LRP.Z28.R Spec3 blokje kopen, mijn vraag is kan de carburateur ook omdraaien ik bedoel naar de andere kant .Ik hoop dat mij snel iemand een antwoordt kan geeven ,M.vg.Ron
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat kan, even van opzij de klem losschroeven en kan je de carb met wat draaien eruit trekken.
     
  3. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    waarom een nieuw topic openen terwijl je dat in je vorige topic ook gevraagd had?
     
  4. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    Ok ROELOF IK BEDANK ME VOOR JOU REACTIE ,GROETJES RON
     
  5. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Hoi roelof ik had het verkeerd gedaan,heb je mijn bericht gelezen dan kun je mij a..u.b. een bericht hier terug schrijven .M.v.g. Ron.
     
  6. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Hoi Roelof ik had jou net een privé bericht gestuurd,dat bedoelde ik net,Groetjes Ron.
     
  7. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Hoi hier met Ron,ik heb een vraag ik heb een gebruikte grp 28 truggy motor gekocht die nieuw gepincht is, mijn vraag is als ik aan de krukas draai en hij in het bovenste dode punt is dat hij dan tamelijk stroef gaat hij klemt nog al tamelijk bovenin of dat normaal is ,ik weet ook dat hij opnieuw moet worden ingereden. Maar ik weet niet of dat wel normaal zo is . GROETJES Ron.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Met het pinchen van een motor wordt de klemming weer teruggehaald in de motor en daarom is het inderdaad verstandig om de motor opnieuw in te rijden. Dus 1 tankje stationair laten lopen en daarna een paar tankjes rustig rijden.
     
  9. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Goede morgen Henk oké, dat had ik wel begreepen maar mijn vraag was eigenlijk of het normaal is dat hij bovenin heel erg klemt. M.v.g. Ron.
     
  10. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Goede morgen Roelof, je bent nog bedankt voor jou reactie op mijn vraag.Ik heb het nu pas gezien dat hij werd beatwoord in mijn privé berichten. M.v.g. Ron.
     
  11. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ja hoor dat is normaal, dat is puur de indicatie dat de motor nog genoeg klemming heeft :) En de cilinder loopt een klein beetje conisch, vandaar dat hij bovenin meer klemt.
     
  12. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Hoi lochii ook jij bent bedankt voor de reactie op mijn vraag, nu ben ik een beetje rustiger want ik dacht eerst dat ik een kapote motor had gekocht. M.v.g. Ron.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Juist door het ontbreken van een zuigerveer is het essentieel dat de zuiger zich optimaal naar de cilinder vormt. De conische vormgeving heeft 2 redenen, de zuiger loopt onderin waar de compressie minder belangrijk is vrij en daar waar het warm wordt (bovenin) zal de cilinder door het uitzetten rechter worden.
    De overmaat van de zuiger zal zich door de inloopslijtage (eerder polijsten) perfect naar de cilinder zetten.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  14. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    Hoi Roelof ik ben net naar een vriend van mij gegaan, en hebben hem daar een tankje laaten inlopen op de bok.Hij draait nu al een stuk soepeler dan voorheen. Bedankt nog voor de reactie op mijn vraag. M.v.g. Ron.
     
  15. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    Yada

    Hoi ik heb nog een vraagje,de motor die ik heb is een GRP 28 tunned GTOI TRUGGY. Mijn vraag is welke gloeiplug kan er nu in dit weer het beste erin ,er zit nu een 3 er in en hij slaat snel weer af. Wie kan mij zeggen welke ik nu moet pakken. M.v.g. Ron.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
  17. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    In ieder geval een warmere. Moet je zelf effe kijken of dat een hoger of lager getal is.:halfrobot: nog n ding U bent erg beleefd.Maar het leest wat makkelijker/leuker als u niet zoals aan de telefoon iedere x goedendag zegt en de groeten:rolleyes::thumbsup: ps.een hoger cijfer dus
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
  19. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    yada

    ok dan zal ik voortaan dan gewoon schrijven ik dacht altijd als pas nieuw lid dat men dan altijd iets bellevder zou doen ,is mij van huis uit geleerd zo maar ja, en dan dacht ik toch wel altijd dat een forum er voor is als je iets wil weeten wat je zelf misschien nergen kunt vinden,vindt het best wel jammer dat er zo wordt gereageerd,is niet slecht bedoeld.
     
  20. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Sorry:puppydogeyes:
     

Deel Deze Pagina