ronyada

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ronyada, 7 feb 2010.

  1. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Oké Roelof bedank voor de info.M.v.g. Ron.
     
  2. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Goede morgen,ik heb een vraag.Er wordt hier op het forum gesproken van dat als je een motor laat inlopen,dat je dan beter een lager gehalte aan nitro% kunt doen,geld dat ook voor een motor die nieuw gepincht is.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Moeten is er niet bij. Aangezien je normaal voor de inloop een liter kwijt bent kan je beter een brandstof met iets minder nitro nemen want dat is goedkoper en daarnaast kan je de lagere nitropercentages vaak ook met meer olie krijgen (Tornado oil+)

    Naast dat is er 1 praktische reden voor de motor zelf en dat is dat bij een klemming de compressie maximaal is, bij een ingelopen motor is dat net even wat lager. Wetend dat compressie en nitrogehalte op elkaar afgestemd moeten worden voor een goede ontstekingstiming zal een lagere nitro de hogere compressie compenseren.

    Nogmaals, moeten is er niet bij, als jij een vol blik 25% hebt staan zal dat prima gaan werken.
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nee dat hoeft niet, dat geldt alleen voor het allereerste tankje van een gloednieuwe motor.
    Een gepinchde motor 'rij je in' met de brandstof die je gaat gebruiken.
     
  5. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    GRP

    Oké en bedankt voor jully tip.
     
  6. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Kan mij iemand zeggen wat de standaard instellingen zijn die van de fabriek uit zijn ingesteld ,voor mijn GRP- GTO- IK-28 TR.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens mij is dat voor de HSN en LSN rondom de flush setting
     
  8. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Oké danke voor de reactie, Roelof maar ik als lijk kan met deze tekst niks beginnen sorry.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Flush betekent de bovenkant van de schroef gelijk aan de rand van de behuizing.
     
  10. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Zoek ook eens op "basisafstelling" of "fabrieksinstelling"
     
  11. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Danke Roelof hier kan ik iets mee.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
  13. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Roelof deze gegevens zijn super,en deze discussies daar over de afselgegevens ook. M.v.g. Ron.
     
  14. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    GRP

    Kan mij misschien iemand zeggen als ik de settings weer in fabrieks toestand heb ,en ik hem wil gaan instellen hoe ik het beste kan beginnen. Aan welke schroef moet ik het eerste gaan, en vervolgens ,en vervolgens.
     
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  16. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Sorry Micropuller ik had deze rubriek overzien .
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    En in filmuitvoering kan je de HPI instructies ook op youtube terug vinden, daar laten ze ook precies zien wat er gebeurd als je te arm of te rijk gaat.
     
  18. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Oké danke Roelof ik zal daar eens gaan kijken.
     
  19. Ronyada

    Ronyada

    Lid geworden:
    31 dec 2009
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Net over de grens,bij Vaals
    grp

    Goede avond,ik had mijn motor laaten inlopen 3 tankjes op de startbox met 25% R&B nitro en dat ging goed ook met de juiste instellingen die Roelof mij had gegeven.Maar plotseling ging hij van zelf uit,ik had er de rossi rt5 plug in.Ik had de plug eruit gedraait en zag toen ik hem op de glouwer zette, dat ze het niet meer deed. Kan mij iemand zeggen waar dat aan liggen kan,de temperatuur van de motor was zo om de 100- 110 graden celsius. Ik heb daarna gewoon weer de OS-P3 er in gedraaid en hij starte gewoon weer,ik heb vandaag een van grp de C6 gehaald.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het komt wel eens voor dat de lasverbinding van het gloeidraadje los laat, als er totaal geen verkleuring of vervorming aan de draad te zien is kan het een foute plug geweest zijn.
    Naast dat ben je weer aan het inlopen, een vuiltje tegen de gloeidraad kan hem ook ergens doen breken.
     

Deel Deze Pagina