rood en groen knipperend op mijn ontvanger

hallo,

gisteren werkte mijn setje nog goed.
gaat om de r2004gf in combi met t4yf beide van futaba

maar vandaag knippert hij rood en groen ter gelijk.
krijg hem ook niet gelinkt.
dit is wat ik heb geprobeerd

andere batterijen zender,geen succes
andere lipo's, geen succes.
andere esc, geen succes.
andere servo's ook geen succes.

ik kan op google weinig links vinden over groen en rood blinking.
iemand een idee wat het kan wezen.

vriendelijk bedankt

In de gebruiksaanwijzing staat, dat groen in principe nooit zou mogen knipperen. Rood zou continu moeten branden, of langzaam of snel moeten knipperen. Als ze beide knipperen heb je niet goed gekeken, of er is iets goed mis.

Dit is een FHSS ontvanger die alleen met een FHSS zender gebruikt kan worden. De T4YF is een FHSS zender dus dat zou goed moeten werken.
Of het kan weet ik niet maar kan je die zender misschien omschakelen naar FASST? Zo ja dan is dat misschien de oorzaak. Op de ene of andere manier staat de zender in de FASST mode!?

Elders op het www heb ik de volgende opmerking gelezen als antwoord op dezelfde vraag die jij hebt.
Red and green flashing alternately is an unrecoverable failure. Take it back to where you bought it. It should be covered under warranty, unless it got wet or something like that.
Als dat klopt is er dus een defect aan de ontvanger en moet je er mee naar de verkoper.

dank je maar ik heb hem overgekocht..

hij komt officieel weg bij nils ester uit oudega.
maar goed ik heb hem niet gekocht daar. dus heb ook geen bonnetjes.
enige wat ik raar vindt

gisteren deed hij het gewoon en gisteren toen ik me lipo's terug kreeg en gebalanceerd en opgeladen had.
deed hij dit. op welke manier dan ook als er ik stroom op aansloot.

weet iemand waar ik voor deze zender een ontvanger kan vinden?
en of welke wel zou werken.

denk namelijk dat de kortste klap een nieuwe ontvanger is.

groen knipperd rood is solid...
foto van maken wil niet echt, dan zie je het niet goed.

In de gebruiksaanwijzing staat, dat groen in principe nooit zou mogen knipperen. Rood zou continu moeten branden, of langzaam of snel moeten knipperen. Als ze beide knipperen heb je niet goed gekeken, of er is iets goed mis.

gebruiksaanwijzing staat niets over beide ledjes en ter gelijk branden.
ik heb al ontiegelijk vaak die manuel door gelezen.

op internet kan ik er ook vrij weinig over vinden.
dus het zal wel een ERROR zijn.

Dit is een FHSS ontvanger die alleen met een FHSS zender gebruikt kan worden. De T4YF is een FHSS zender dus dat zou goed moeten werken.
Of het kan weet ik niet maar kan je die zender misschien omschakelen naar FASST? Zo ja dan is dat misschien de oorzaak. Op de ene of andere manier staat de zender in de FASST mode!?

Elders op het www heb ik de volgende opmerking gelezen als antwoord op dezelfde vraag die jij hebt.

Als dat klopt is er dus een defect aan de ontvanger en moet je er mee naar de verkoper.

fasst geen idee beste man, geen idee.

ik weet alleen wel. gisteren werkte ie nog perfect en nu.. zal hij waarschijnlijk de container in kunnen...

Als je nu eens een paar foto's maakt van hoe je alles hebt aangesloten. Het is nu allemaal vrij onduidelijk. Welke leds knipperen bijvoorbeeld, op de zender of op de ontvanger?
Uit je posts krijg ik niet bepaald het idee dat je weet waar je mee bezig bent. Voor hetzelfde geld heb je een 3S lipo op je ontvanger aangesloten.

Als je nu eens een paar foto's maakt van hoe je alles hebt aangesloten. Uit je posts krijg ik niet bepaald het idee dat je weet waar je mee bezig bent. Voor hetzelfde geld heb je een 3S lipo op je ontvanger aangesloten.

oh nee ik heb lipo via esc aangesloten.
en de esc aangesloten op de ontvanger. in kanaal 3 die bestemt is voor de motor.

Gebruiksaanwijzing: http://manuals.hobbico.com/fut/4yf-2_4ghz-manual.pdf

Zender:
Battery & RF indicator
Transmitting signal: Green: on, Red: on
Power Down Mode: Green: on, Red: fast blink
Low Battery Alarm: Green: on, Red: slow blink
Ontvanger:
1. Place the transmitter and the receiver close to each other
within one (1) meter
2. Turn on the transmitter.
3. Turn on the receiver.
4. Push and hold the Link switch on the receiver.
5. When the link is complete, the LED on the receiver
changes to solid green.
* Please refer to the table below for LED status and receiver
condition.

-No signal reception Red : On

-Receiving signals Green: On
-Receiving signals, but ID is unmatched. Green: Blink

Welke led knippert, op de zender, of op de ontvanger? Wat doe je precies om de zender en de ontvanger te binden? Je zou dit eens kunnen proberen:
With the Transmitter ON and the power to the receiver OFF, press the LINK button on the receiver.
Then turn the power ON to the receiver. It should only take 1-2 seconds to bind and turn GREEN.

Rood/groen knipperen betekent, dat er een onherstelbare fout is opgetreden. Normaal gesproken is daarvoor een aantoonbare oorzaak te vinden, maar dan moet de ontvanger voor reparatie worden ingestuurd.

De garantie termijn bedraagt 24 mnd, waarbij de aankoopbon het garantie bewijs is. Als deze niet in je bezit is kun je de winkelier vragen of 't ie een kopietje voor je kan maken. Buiten de garantietermijn is reparatie met dit mankement zelden lonend. Je kunt uiteraard dan wel laten onderzoeken wat de oorzaak is geweest. Bij mij is zo'n onderzoek kosteloos, al moet je wel de retour portokosten betalen.

Futaba kent nogal wat modulatiesoorten, dus je kunt niet elke Futaba 2,4 GHz ontvanger gebruiken bij deze zender. De T4YF kent uitsluitend FHSS, dus als je een nieuwe ontvanger koopt moet deze ook FHSS zijn. Denk er om, dat S-FHSS wat anders is en niet door deze zender wordt ondersteund.

De verkrijgbare FHSS ontvangers kun je hier vinden: Empfänger 2,4 GHz FHSS - Empfänger - RC Fernsteuerungen. De meeste van deze ontvangers kunnen trouwens overweg met zowel FHSS als S-FHSS.

Back