rook en vuur uit de trex 600 :!

kraaijer zei:
Ik begrijp niet hoe dat kan gebeuren met Deans stekkers. De vrouwtjes kant zit toch op de lipo?
Hoe kan dat dan sluiting maken?

ik gebruik 4mm goudstekkers aan de aandrijfaccu.

Niet dat ik tegen deans ben, vind alleen het contactvlak wat aan de kleine kant.

Maar als ik op verschillende sites kijk waar ze deans leveren zie ik elke keer maximaal 60 A, dus eigenlijk zijn ze wat aan de krappe kant voor een 600, met stroom peaken van 125A 8O

gr Remco

Deans worden toch veel gebruikt op de 600 zonder problemen. Ik heb ze er ook op zitten. Niets gemerkt dat ze het niet aan zouden kunnen.

Ik volg de mening van kraaijer. Als je op Helifreak gaat snuisteren dan denk ik dat 3/4 van de T-600 piloten met Deans werkt, en daar heb ik nog niet gelezen dat door deze connectors iets misgelopen is.

Maar blijkbaar zijn de mensen van Deans ook bezig om nieuwe connectoren uit te brengen die meer Amps kunnen slikken !

Grtz,
Dirk

Ik volg de mening van kraaijer. Als je op Helifreak gaat snuisteren dan denk ik dat 3/4 van de T-600 piloten met Deans werkt, en daar heb ik nog niet gelezen dat door deze connectors iets misgelopen is.

En 99 van de 100 van die 3 van de 4 gebruiken 2 deans connectors. 1 met 2 poten voor de plus en 1 met 2 poten voor de min. Vaak plakken ze deze haaks aanelkaar zodat ze geen kortsluiting kunnen maken.

Zelf gebruik ik overigens net als Gerard gewoon de 4 mm goudcontact stekkers en dat bevalt prima, zelfs na 100 vluchten en constante pieken tot 120 ampere.

Cheers,

Richard

leuke discussie :P

Ik zou zeggen: fikse stroom door beide types jagen en de spanningsval meten :idea:

mvg, Z

Hai Gerard,

Ik hem meegemaakt dat de goudstekkers ook tegen elkaar kwamen, en dat was ff flink vonken.
Via Ebay heb ik andere connectors besteld die prima voldoen en kosten iets van 3 euro (voor 3 setjes + verzenden)

stekker.jpg

Back