Hallo iedereen!
ben net thuis uit Zweden en er lag een pakketje op mij te wachten. Een klein electro vliegtuig, 400 moter er in, accupackje van 7x aaa 8,4V en 600Mah nimh. Zit een lader bij, laad 300mah per uur. Accu laden, leek goed, alleen de moter leek wat zwak,bereik testen was goed, klaar voor de eerste vlucht. Toestel de lucht ingegooid, meteen weer naar beneden! Accu leeg, en dat na nog geen minuut motorloop! Accu weer opgeladen, 2 uurtjes, getest, motor erg zwak, gestart op de laagste stand gas, 20 sec uit, iets meer gas, 20 sec viel ie uit, daarna vol gas, was heel erg zwak, kwam er ineens rook uit het toestel! Meteen alles uitgedaan. Accupakketje was heel erg heet zo heet dat de folie gesmolten was! Misschien dat de rook daarvan daa kwam, of van de moter dat weet ik zo niet, ik gok de accu. Hoe kan het dat de accu zo enorm warm word? Koeling was er genoeg...
vr gr Mark
ben net thuis uit Zweden en er lag een pakketje op mij te wachten. Een klein electro vliegtuig, 400 moter er in, accupackje van 7x aaa 8,4V en 600Mah nimh. Zit een lader bij, laad 300mah per uur. Accu laden, leek goed, alleen de moter leek wat zwak,bereik testen was goed, klaar voor de eerste vlucht. Toestel de lucht ingegooid, meteen weer naar beneden! Accu leeg, en dat na nog geen minuut motorloop! Accu weer opgeladen, 2 uurtjes, getest, motor erg zwak, gestart op de laagste stand gas, 20 sec uit, iets meer gas, 20 sec viel ie uit, daarna vol gas, was heel erg zwak, kwam er ineens rook uit het toestel! Meteen alles uitgedaan. Accupakketje was heel erg heet zo heet dat de folie gesmolten was! Misschien dat de rook daarvan daa kwam, of van de moter dat weet ik zo niet, ik gok de accu. Hoe kan het dat de accu zo enorm warm word? Koeling was er genoeg...
vr gr Mark