Rook !! :(

Hallo iedereen!

ben net thuis uit Zweden en er lag een pakketje op mij te wachten. Een klein electro vliegtuig, 400 moter er in, accupackje van 7x aaa 8,4V en 600Mah nimh. Zit een lader bij, laad 300mah per uur. Accu laden, leek goed, alleen de moter leek wat zwak,bereik testen was goed, klaar voor de eerste vlucht. Toestel de lucht ingegooid, meteen weer naar beneden! Accu leeg, en dat na nog geen minuut motorloop! Accu weer opgeladen, 2 uurtjes, getest, motor erg zwak, gestart op de laagste stand gas, 20 sec uit, iets meer gas, 20 sec viel ie uit, daarna vol gas, was heel erg zwak, kwam er ineens rook uit het toestel! Meteen alles uitgedaan. Accupakketje was heel erg heet zo heet dat de folie gesmolten was! Misschien dat de rook daarvan daa kwam, of van de moter dat weet ik zo niet, ik gok de accu. Hoe kan het dat de accu zo enorm warm word? Koeling was er genoeg...

vr gr Mark

Klinkt als kortsluiting in het akkupakket, daarom doet je motor het ook niet goed.
Probeer even een andere akku, ik heb het vermoden dat het dan wel beter gaat. Desnoods doe je er even een zekering van plm 15 ampere tussen. Als die eruit klapt is het de motor of regelaar.
Succes,
Ron

het lijkt mij dat de speed 400 veels te veel stroom trekt voor die 7xAAA.
ik heb een easystar en die vlieg ik ook met een speed 400. ik gebruik hier 7x1050 kan cellen voor en 7x2500mah sanyo AA. het sanyopakket wordt ook bloedje heet als je hem lang belast. en dat is een AA pakket, ik vind het niet gek dat een 7xAAA doorbrand 8O

Het pakketje dat erbij zit is origineel, op de doos staat 400type moter, hoef dus geen speed 400 te zijn..ik heb wel andere pakketen, maar deze zijn veel te zwaar, het kistje heeft slechts een meter spanweidte, stelt echt weinig voor..

Mmm, heb je geen internetadres waar dat vliegtuigje op staat? Of wat meer info?
Grt, Ron

er zijn meerdere motoren die het formaat van een 400 moter hebben, type 400, maar die inwendig geen 400 moter zijn. type vliegtuig is protech airblade, op internet is hier heel erg weinig over te vinden...accupakketje met de 7xaaa past ook precies in de punt en daardoor is ie precies goed in balans...

Ik heb al eens een airblade zien vliegen. Geen supermachine maar het zag er zeker geen pack verslinder uit.

loopt de motor vlot zonder propeller, misschien staat het asje krom.

dat kan ik nu niet testen, die accu is ten einde, ik bestel even een paar nieuwe cellen, de oude accu had 7 cellen 8,4V, kan ik een accu van 8 cellen 9,6V maken? of is dat teveel voor de motor?

vr gr Mark

ik denk dat er dan nog eerder iets gaat roken.... soms kan het maat met een speed 400 (ja daar blijf ik bij :)) kan je beter 7 cellen nemen

Back