Rooksysteem voor een Fox

Beste modelbouwvrieden,

Ik ben opzoek naar wat informatie voor een rooksysteem voor op een fox van 4 meter.
Maar ik geraak er eigelijk niet uit wijs.
Hoe word dit geraan, bevestigd, en ontstoken?

Gelieve als u der iets van weet iets achter te laten hier.

Merci!

Vincenzo zei:
zoiets ja en hoe wordt dat ontstoken?
Dat staat erbij, als je even doorklikt: "Die Zündung kann entweder direkt vor dem Start mit Feuerzeug oder besser mit der Zündschnuranzündhilfe erfolgen oder während des Fluges mit Elektroanzünder"
Dus ofwel zelf aansteken vóór de start, of een pakje "Zünder" erbij kopen, die kan je dus aan de ontvanger aansluiten neem ik aan. (die moet dan wel 6 volt afgeven)
Bart

en welke moet je dan nemen die zware of zijn de middelmaat ook goed?

heeft iemand daar mss een videoke van dat ik eens kan zien welk model hoefel rookt?

Hi Vincenzo,

Ik bestel eerstdaags mijn modules via raketenmodellbau. Voor een FOX 4m moet je de AX-60 nemen.
Indertijd, zo een 5 jaar terug heb ik dergelijke module op een 3m fox geplaatst en het effect was heel goed. Voor de ontstekening die was elektronisch via een 9volt batterij en de rookbom zelf was voor zien van elektronische ontsteking. Dus in de praktijk is het heel simpel...je sluit de 2 draden aan van de batterij naar de kontakten op de rookbom, maar 1 van de draden onderderbreek je, en maak je kontakt door een servo te laten bewegen.

Back