roosters luchtinlaten

Hangt even van de schaalverhouding af. Maar er zijn plastic trapjes met schuine treden te koop en als je deze vertikaal plaatst dan heb je een rooster met schuine lamellen.

Groetjes Hans.

stukje dun aluminium pakken , even insnijden en ombuigen. mijn suggestie

wimg zei:
Bastiaan,

is dat niet erg kwetsbaar?
Alu folie druk je eenvoudig weer plat.

Wim

Ik denk dat Bastiaan geen "Folie" bedoelt, maar 1mm (of nog dunner) plaatmateriaal.

Is waarschijnlijk schaal 1:50, en deze roosters kun je bij de modelbouw-shop kopen voor een prikkie (maarja zelf maken is origineler natuurlijk :wink: )

Greetings,
Luit

afb11950.jpg

Zo heb ik ze op m'n Smit-LLoyd 123 gemaakt.
Ze zijn van plastic profiel plaat zoals Zoef bedoelde.
Om iets dikte te krijgen is het op een stukje 1mm geplakt.
Aan de randen een stripje rond om plakken om het frame te maken, en het bovenstaande is het resultaat

Ko,

Bij mijn H.H. heb ik vroeger voor de roosters tegen de schoorstenen stripjes gemaakt van polystyrol van 1mmx 2.5 mm. Deze verknipte ik in steeds dezelfde lengte en lijmde ze overlappend net als bij sommige tuinschermen. Het raamwerk was van.. etalagekarton. Het effect was, na het schilderwerk, goed. Voor de 3 ventilatiekanalen tegen de voorkant bij de voormast heb ik ze gewoon op een etiket met oostindische inkt getekend. Je zag er weinig van, omdat de luiken ervoor zaten. Overigens ik heb vaker met etalagekarton gewerkt in de scheepsmodelbouw. mooi materiaal. Dit terzijde.

Ton

Back