Rotatiesnelheid 1:12 auto's

• Topicstarter Topicstarter RazendeRoeland
  • Startdatum Startdatum
R

RazendeRoeland

Guest
Bij Model Racing Texel gaan we komend jaar in de 1:12 klasse andere merken toestaan om mee te rijden. We rijden nu uitsluitend met Academy auto's met dezelfde motoren en snelheidsregelaar.
Voor zover ik nu weet hebben andere merken 1:12 auto's zoals Corally andere/grotere banden aan de achteras. Om dit verschil in omtrek nu te gaan compenseren t.o.v. de academy auto's zijn we bezig om de eindrotatie of wel de rotatiesnelheid te berekenen.

Zijn er mensen op dit forum die hier al ervaring mee hebben?

Bij dergelijke auto's wordt er over een verplaatsing gepraat, dat is hoeveel mm de auto verplaatst bij 1 omwendeling van de motor.

Dat is: 3.14 x diameter x pinion / spur

Waar gaan jullie dan rijden met de 1/12's op Texel? Ik werk op de Mok namelijk...

Inderdaad werk je met een 1/12 met een roll-out. Kijk anders eens wat de diameter is van een Academy achterbandje, dan kan je dat vergelijken met een andere band voor 1/12. Maar helemaal gelijk zal het nooit zijn want door verschillende rijstijlen van mensen slijten de banden ook anders. Plus het feit dat de hele tijd op één set banden rijden ook niet bevordelijk is voor het foam. Dus ja, daar zal je het niet in gaan vinden denk ik...

Joost.

@{offtopic}Ik wist niet dat zoiets op texel bestaat? :D kom er 4x per jaar op vakantie vanuit het verre belgië. Is er een mogenlijkheid om er als toerist eens te komen rijden?:D

Ben daar op vakantie ook een keer geweest. Is wel heel gaaf om te zien. Ze rijden daar op een stukje afgezet kartbaan. Erg cool, maar de banden zijn ook erg hard ;-).

Joost, als wij nou eens een vakantie weekendje plannen, en dan een race mee pikken ;-)? Fixxxen we één van de twee caravans? komt helemaal goed!

Zou ik jou niet een week geleden al bellen? haha.. doh...

Groet Robert

Voor niet leden/gastrijders is het altijd mogelijk mee te rijden. We rijden 's zomers inderdaad op een afgezet stuk kartingbaan. Daar rijden we met 1:10 electroauto's.

Vanaf zo'n beetje eind september gaan we dan indoor rijden met 1:10 en 1:12 auto's. Hou de site maar in de gaten en kom eens langs als je op het mooie eiland bent.

Joost, als wij nou eens een vakantie weekendje plannen, en dan een race mee pikken ;-)? Fixxxen we één van de twee caravans? komt helemaal goed!

Wat denk je zelf??? IK op vakantie naar Texel Whoehaha... Ik WERK er al gek! Ga er niet nog eens een keer heen voor vakantie haha... Slaapplek heb ik er zo geregeld ;) Hoef ik geen caravan voor neer te zetten LOL

Zou ik jou niet een week geleden al bellen? haha.. doh...

Groet Robert

Ehhh... Ja, geloof het wel ja haha...

Maar goed, het is zeker een leuk en gaaf initiatief om dit te kunnen doen op Texel...

Joost.

Back