Roto 35 FS ervaring

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Erik-M, 29 jul 2023.

1. Erik-M

Erik-M PH-SAM

Lid geworden:
    18 aug 2006
    Wie heeft ervaring met de Roto 35fs (de 4T). Ik ben benieuwd naar ervaringen met welk types props er gevlogen wordt. Hout, APC, Carbon? Welke invloed heeft het?
    En welke brandstof wordt er gebruikt. Benzine van de pomp, en met welke olie. En heeft iemand ervaring met Aspen of een andere Alcylaat benzine? En dan zelf mixen of de voorgemixte 2T types?

2. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik heb GEEN ervaring met hun viertakten, en slechts 2 halve tankjes ervaring met een Roto 25 tweetakt...

Maar hier is het punt: ik kreeg die motor opgestuurd om er eens naar te kijken want het ding wilde niet goed lopen en binnen een paar tankjes helemaal niet meer. Eigenaar gebruikte Aspen.

Ik heb een halve liter 1:25 gewone pompbenzine (E10) met Castrol PowerRS2T aangemaakt, en NIETS aan het ding kunnen ontdekken. Liep prachtig, liet zich goed afstellen en goed met de hand starten.
    Ik kan niet voor de viertakten spreken uiteraard, maar ik was serieus zwaar onder de indruk van hoe mooi rustig en trillingsvrij zo'n (voor mijn doen grote) Roto loopt. Absoluut niet te vergelijken met een Zenoah, leek haast wel een 5 cc OS-je, zo rustig als dat loopt.

Als hun viertakten net zo mooi lopen, dan vind ik het haast jammer dat ik mij beperk tot kleine vliegtuigen :D :D :D

3. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik vlieg de 85cc boxer viertakt . Ook op benzine . En die draait al vanaf januari 2017 tadeloos.

4. RC-PPG

RC-PPG

Lid geworden:
    24 okt 2004
    Wij hebben er nog eentje over.
    Komt van onze clubtrainer.
    De motor loopt prima, de bijbehorende brandstofpomp is kaduk.

5. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004