Rotor draait erg brak op Jazz 40-6-18

• Topicstarter Topicstarter Nillfist
  • Startdatum Startdatum
N

Nillfist

Guest
Hallo,

na een ellendige dure crash te hebben gehad met en door mijn Align35G dacht ik, en nu is het potverdorie eens afgelopen met het getob! Dan maar een rib uit mijn lijf en wel wat goeds..!
Maar ja...

Eerst had ik de rotorkop niet geinstalleerd, en toen schoten de tranen me echt bijna in de ogen want toen deed mijn Align 430L niets meer dan schokkeren -vooruit even kleine stukjes als achteruit-. :(

Nu las ik op die site van die vlieglesjufrouw Joyce, dat dit normaal kan zijn zonder rotorkop. Dus vol goede moed rotorkop geinstaleerd en jahoor hij draait continue, voor een seconde of tien en dan is ie zeker wel vier toeren gedraait met veel gesputter en gejank. Dan kapt ie er mee, na die tien tellen. Kan ik wel weer meteen gas geven maar dan blijft het resultaat hetzelfde, dit lijkt me zo slecht voor het motortje ook trouwens...
Wie kan me helpen met dit probleem... (het kwam zelfs in me op die align weer te instalereen... Kan je nagaan hoe ik hiervan flip!) :cry:

Ik zou de handleiding van de jazz nog eens nalopen en de hele programmering (governor mode) overnieuw doen.

De jazz "leert" de motorkarakteristieken na die eerste programmering (gewoon even 1 seconde volgas, met bladen spool up is langzaam genoeg).
Doe dit met een lineare 100% gascurve.

Daarna zet je de curve(flat) op het percentage van het gewenste toerental.

Greetz,

Marc

p.s. het kan natuurlijk best dat je motor ook een tik heeft gekregen van die crash.

Neenee ik ben erachter... Slecht gesoldeert, de rode naar mijn motortje was een waggelcontactje zeg maar..!

Back