rotorbladen helis algemeen

• Topicstarter Topicstarter walkerapiloot
  • Startdatum Startdatum
W

walkerapiloot

Guest
Hey misschien een hele domme vraag, maarja ben dan ook nog een newbee met deze dingen..
de rotorbladen van de heli's die zitten los (lees beweegbaar op de assen)
moeten die zo blijven bij ingebruikname of met je die vastdraaien zodat ze echt vast zitten op de assen??
als beide een optie zijn, wat is de meeste stabiele ?
alvast bedankt
vergeef me mijn domme vragen, maarje zo leer je toch he.....

Zodanig los cq vast, dat ze door het eigen gewicht niet scharnieren, maar wel losjes kunnen scharnieren

Nog een tip, waar ik vrij laat achter kwam ;)...:
als je heli hevig schud tijdens het opspoelen of tijdens het afzetten, dan zitten ze waarschijnlijk net te strak.

Eric

Nog een tip, waar ik vrij laat achter kwam ;)...:
als je heli hevig schud tijdens het opspoelen of tijdens het afzetten, dan zitten ze waarschijnlijk net te strak.

Eric

kijk dat heb ik enorm met de walkera 40 als ik dus haar dus langzaam op toeren laat komen dan begint idd de hele heli enorm te resoneren (lees schudden), dus dat probleem is bij deze dan ook meteen verholpen zometeen ff testen.. (nu de accus aan het laden..)

En als ze te los zitten kan het dus mijn rotorbladen kosten?
dat zou verklaren waarom ik zoveel rotorbladen breek met de lama.....

voel me net een klein kind haha..... Help mijn man is rc heli piloot...

Hahaha :D
Had ik eerst ook (vooral mijn vrouw dan..)
Nu is het nog veel erger geworden met deze rare hobby..., ik neem het echt serieus en baal er best wel van als het niet lekker werkt...
zegt zij: komt wel goed schatje... ;)

Hahaha :D
Had ik eerst ook (vooral mijn vrouw dan..)
Nu is het nog veel erger geworden met deze rare hobby..., ik neem het echt serieus en baal er best wel van als het niet lekker werkt...
zegt zij: komt wel goed schatje... ;)

met roos vicee multivitaminen? haha
Ja hier idem haha heb al vele euro's uitgegeven aan deze hobby die ik nu pas 2 maanden heb haha
vooral aan rotorbladen en tail rotor bladen haha
Nu weer opzoek naar een landingstelletje van de lamaV4 die is weer gaar haha iets te hard geland of 5 keer ofzo haha

ff wat anders ik vervang net de rotorbladen van de walkera maar hoe zitten die rotorbladen ??
bol voor en spits achter toch? ( in draairichting gezien..)
heb het vermoeden dat ik telkens de rotor bladen verkeerd aan het monteren ben......

erg he.. sorry

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet erg hoor :)
De bolle zijde moet als eerst door de lucht snijden in de draairichting.
Hetzelfde als een vleugel van een vliegtuig ;)

Eric

STOM STOMMER STOMST....

zie het idd nu pas dat ik dus telkens de rotor bladen verkeerd om monteer.......

grrrrrrrrrrrr

tnx

ja, da's lastig vliegen ..... ;-)

Ik kreeg trouwens een keer een tip van iemand hoe vast je de rotorbladen in de bladhouders moet zetten.
Houd de heli op zijn kant , dan mogen de bladen net niet door hun eigen gewicht naar beneden draaien.
Werkt prima bij mij.
succes

ja, da's lastig vliegen ..... ;-)

Ik kreeg trouwens een keer een tip van iemand hoe vast je de rotorbladen in de bladhouders moet zetten.
Houd de heli op zijn kant , dan mogen de bladen net niet door hun eigen gewicht naar beneden draaien.
Werkt prima bij mij.
succes

toppie weer wat geleerd,jongens nog ff en ik kan stuntvliegen haha ..
maar f alle gekheid op een stokje... ships, kan geen stokje vinden..
zijn er in de buurt van nieuwegeiun ook shops waar je onderdelen kan krijgen voor heli's tegen normale prijzen??
of zoals ik het noem crash prijzen...

WOW das bijna een prijsverschil van pakweg 40%..
tnx... mijn vrouwtje weer 40% blijer.. haha

Hallo

Hier een beginner met een nieuwe Walkera 4G1

Als ik o stijg na een hoogte van ongeveer 1 meter kan ik hem keurig in balans houden. Maar na een seconde of 3 begint de heli een soort van tollen en dat is niet meer corrigeren(het is een soort draai.)

Ligt dit aan de bladen? of ergen anders aan?

De heli trilt nauwelijks.

Hallo

Als ik o stijg na een hoogte van ongeveer 1 meter kan ik hem keurig in balans houden. Maar na een seconde of 3 begint de heli een soort van tollen en dat is niet meer corrigeren(het is een soort draai.)

ik ken het toestel niet maar zou denken bij een tol aan de tailrotor als hij die heeft..

Hallo

Ik ben nog lang geen expert, maar 't klinkt alsof je geen gyro gebruikt of dat deze niet goed werkt.

de staart blijft netjes naar mij toe maar op eens begint de heli grote cirkels te maken en dan....

Back