Rotorbladen T-rex, 325PRO's stapte uit in mid flight...

Hey Allemaal!!

Ik heb een tijd gevlogen met de 325pro houten bladen en met de 11 tands pinion en ongeveer 2500 toeren ging dit altijd prima.
Nu heb ik ongeveer een maand geleden(nadat ik hem weer eens vliegklaar had gemaakt) de 13tands pinion gemonteerd en ben ik nog lomper gaan vliegen met de kleine rex, met als gevolg dat in mijn vakantie 1 van de bladen besloot dat het genoeg was en hij stapte uit.
Let wel: Dit was met ongeveer 3000rpm op de kop en na 40/50 vluchten "hard" 3D
Als je wat rustiger vliegt dan mij zul je er minder snel of geen last van hebben, maar ge zijt gewaarschuwd!!!!

Anyway, ik zoek nu dus een goede/goedkope set carbon bladen... maar ik weet niet welke het "beste" zijn en waar ik deze het beste kan kopen.
Waarschijnlijk komen er over een tijdje wel V-blades op maar ik heb de bladen NU nodig dus als iemand een suggestie heeft....

Ik sta ook open voor aanbiedingen van 2e hands bladen uiteraard, alleen niet die zogenaamde carbon bladen van Align... want die zijn ehm, njah minder goed :P

Cheers,

Rich :mrgreen:

Ik heb niet zo lang geleden een setje "high performance carbon blades"
van Align gekocht uit Hong Kong. er zit een gele stiping op de bovenkant en een zilvere striping op de onderkant. Die mag je best gebruiken of overnemen.

Bedankt voor het aanbod, maar ik zei al:

Ik sta ook open voor aanbiedingen van 2e hands bladen uiteraard, alleen niet die zogenaamde carbon bladen van Align... want die zijn ehm, njah minder goed

Ik heb namelijk zelf al zo'n setje maar ik vind ze #$##@$ of zoiets :P

Cheers,

Rich 8)

Waar is die 325 pro woodie precies afgebroken? Is het hout net achter de moer gebroken of is hij gewoon helemaal uit de houder gerukt?

half in en buiten de houder gewoon in 2en getrokken... en ik had het plastic gedeelte er nog extra opgeplakt met superlijm.

Het afbreken is waarschijnlijk veroorzaakt door het draaien van veel teveel toeren in combinatie met te harde 3D. Ik vloog op het laatst vooral een beeeetje leip met het dingetje :oops:

Ik heb overigens SAB bladen besteld... eens kijken of die het ook goed doen :P

Cheers,

Rich

SAB of MAH-bladen zijn goede carbon blades hoor.
Mijn zwager vliegt met SAB en ik met MAH (sindskort :) )

Back