Rotorbladen versterken met Glasvezel matten

• Topicstarter Topicstarter wieland
  • Startdatum Startdatum
W

wieland

Guest
rotorbladen versterken

Als je de rotobladen wil versterken dan heb je het volgende nodig:
1. Glasvezel mat
2. Polyesterhars
3. Verharder
4.Kwast
5.Handschoenen
6.Mondkapje

Handschoenen en mondkapje omdat het schadelijk kan zijn en irriterent voor je huid
glasvezel2.JPG

Je kan het volgens mij bij de gamma kopen of andere bouwmarkten.Het heet ''Polyester Reparatieset''.

Schuur de rotorbladen licht op.Maak daarna de ondergrond droog, stof en vetvrij.Knip de glasvezel mat 3 cm breeder waar je het neer wil plakken.Meng de polyester hars met ongeveer 3 % Verharder in een beker en smeer het uit op de geschuurde ondergrond.Leg de glasvezel mat erop en smeer met een kwast het hars er over heen tot het doorzichtig wordt.NU wachten tot het droog is............Later
IMG_4125.JPG

Nooit meer gebroken bij ......
IMG_4033.JPG

Op mijn site staat ok nog veel info

Maar waarom versterken??? Als je bladen niet breken, gaat er iets anders kapot of krom.

Als je het toch doet of moet doen:
* epoxy i.p.v. polyester, stinkt minder en blijft niet plakken. Polyester is moeilijker in juiste mengverhouding te krijgen.
* Geen glasvezel/glasmat maar glasweefsel/doek gebruiken (geweven). Veel mooier en sterker, neemt minder hars op, daardoor uiteindelijk lichter.

Los van dit alles, zonder meer netjes gedaan :)

ron van sommeren zei:
Maar waarom versterken??? Als je bladen niet breken, gaat er iets anders kapot of krom.
Hij kan sneller stijgen omdat die bladen nu steviger zijn en minder breekkans.Om dat gebeurd bij mij nog wel is.En ok ff kijken of het kon :D .
En nog bedankt :D

Iets moet de energie van de klap absorberen, bij voorkeur je bladen.

Beter efficiëntie van je bladen is natuurlijk nooit weg :)

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind ik wel knap als ie dan buigt :).Maar carbon bladen kosten zo duur (30 euro) En dan nog kans dat je Alu centerhub breekt en hij vliegt goed.Dus geen gewiebel 8) :D .Het is ok maar een test :D

GR wieland

Geloof me, het kan buigen. Deze kleine heli hebben veel minder marge dan de grotere heli's. Een halve milimeter heeft veel meer effect dan op een 10cc bak. Ik spreek uit ervaring.

grtz.

Danny

PS: als je het wil proberen, gooi er een hele heftige brushless tegenaan (van een Pic.Pro bv.) en geef per ongeluk iets te veel gas.

Danny van Dijk zei:
Geloof me, het kan buigen. Deze kleine heli hebben veel minder marge dan de grotere heli's. Een halve milimeter heeft veel meer effect dan op een 10cc bak. Ik spreek uit ervaring.

grtz.

Danny

PS: als je het wil proberen, gooi er een hele heftige brushless tegenaan (van een Pic.Pro bv.) en geef per ongeluk iets te veel gas.
Als jij het zegt ga ik wel wat voorzichtiger vliegen :D

goed gedaan hoor!
Glasweefsel zou idd beter zijn geweest.

Ik heb de mijne met carbon strookjes versterkt en vlieg met een andere met volledige carbon rotorbladen.

@Danny "gooi er een hele heftige brushless tegenaan (van een Pic.Pro bv.) en geef per ongeluk iets te veel gas"

Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb er een 2900kv ragmotor opzitten en als ik iets teveel gas geef, dan schiet hij gewoon omhoog :D. Kweenie wat ie anders zou moeten doen?

ze geven juist meer balans omdat je meer toeren moet maken draaien de bladen sneller dus meer balans.

GR wieland

Nee, met de disks!

Ik heb al van ander de bladen overgekocht omdat dat niet werkte zonder..
Ok, bij mij MET pitchdisks werkt t prima!

Dan dezelfde berlasting als de orginele ikarus bladen, dus niet snel uitbranden vanje motortje.

Meer stabiliteit, en belangrijk, deze bladen zijn veeel crashbestendiger dan de orignele.
Mijn antene topje af geslagen.. rotorbladen hadden niks..

ik heb nu mijn gewone (afgeknipte) bladen naast de carbon strip ook versterkt met glasvezel en CA-lijm bij het "oog". Daardoor zijn ze wel al een stuk beter. Ze "klapperen" niet meer. Toch zit er iets niet goed in m'n helietje denk ik. De motor zou het op z'n sloffen moeten trekken en de accu zou het makkelijk moeten kunnen leveren. Toch zakt de spanning achterlijk snel in en wordt de motor flink warm! Misschien weer terug bouwen naar een 310motortje.
Nu heb ik zo'n 2900kv brushless en 3s1000mah (15C) ELE lipo erop zitten.

Back