Rotorbladen voor nachtvliegen

Hallo Allemaal,

Wie kan mij vertellen waar ik voor een redelijke prijs 60cm symmetrische nacht-rotorbladen kan kopen 8O :?:

Groeten,
Marcel

de enigste die ik zo weet is MScomposit en die heeft van die mooie met boven in de disc rode en van onder zezien gele.
wel prijzig, ik geloof 160 dollar.

bij ons op de club alleen met speciale vergunning voor het vliegen buiten de normale vliegtijden.
daarom is dit maar een maal per jaar te doen.

nachtvliegen vind ik een van de hoogtepunten van het jaar.

Lijkt mij wel gaaf jah, zo'n gekleurde cirkel door de nacht 8)
Ik geloof dat je, zonder vergunning, alleen tussen zonsopgang en zonsondergang mag vliegen toch?

zonder vergunning (lees : op een modelvliegterrein ) mag je met een heli nergens vliegen.

Ter info,
Wettelijk is vliegen met modelvliegtuigen in Nederland alleen toegestaan tussen zonsopgang en zonsondergang. Nachtvliegen is dus wettelijk NIET toegestaan.
Toch doen vele het en het zal meestal geen problemen geven maar let op, als er wel iets gebeurt zit je dus wettelijk fout!!! De verzekering kan dan moeilijk gaan doen.

wij vragen ook altijd vergunning aan de wethouders van son en breugel voor overtreding van de hinderwetten enzo, dus het is officieel geregeld.
ben wel benieuwd wat er met een evt schade zou gebeuren.

Verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend waar mogelijk de dans te ontspringen. Wellicht handig om eens te informeren?

en toch heb ik mijn claim van mijn midair mooi vergoed gekregen, iets wat volgens velen never betaald zou worden :wink:

@gerard: nachtvluchten in nederland??!

Staat er toevallig binnenkort nog een gepland, lijkt me echt ultiem om dat een keer te mogen aanschouwen (en ik denk dat ik niet de enige ben!)

groeten,

Peter

voor de helis is er laatst in belgie nog een wedstrijd geweest waarbij flink is nachtgevlogen.
zelfs een blade stop auto in het donker is daar gedaan. :-)
i op diverse clubs word per seisoen een nachtvluchtsessei gehouden, bij ons is dat op 4 oktober.
dit jaar vlieg ik nog met een vliegtuig, volgend jaar wil ik met de heli meedoen.

bij de mvsb in son en breugel, kijkers zijn altijd welkom bij onze club.
geen helis dit jaar, alleen planes

nachtvliegen is nachtvliegen, en btw marcel zijn vraag is al beantwoord :wink:

Bij ons in Dongen word er niet moeilijk gedaan als er iemand wil nachtvliegen,als we gewoon met enkele mensen afspreken dan kan dat gewoon.

Ik heb ondertussen trouwens een andere site gevonden waar de nachtbladen goedkoper zijn:
http://www.rc-heli-shop.de/

Bedankt voor de reacties!
Ik wist trouwens niet dat er zoveel reacties waren,kan ik ergens wat instellen dat ik een mailtje krijg als iemand reageert op een bericht???

Groeten,
Marcel

Ohja,Gerard nog een vraagje,is het mogelijk dat ik op 4 oktober ook kom nachtvliegen met de Holiday of is dat enkel voor eigen leden???

Groeten,
Marcel

Back