Rotorbladen

• Topicstarter Topicstarter tyco
  • Startdatum Startdatum
T

tyco

Guest
Wat ik graag wil weten is dit
als je rotor bladen aan de randen beschadigd zijn
is het dan mogelijk dat je heli niet meer in balans is.
Mijn heli krijg ik niet mooi meer recht om hoog hij dwarreld soms naar rechts en een andere keer naar links.
De staart heb ik dan goed recht afgetrimt.
Wat kan verder nog de oorzaak zijn?.
Mvgr Jaap.

Als we het even over een "gewone" Cp hebben, ligt het vooral aan de ernst van de beschadiging..

Is het het alleen een klein schaafplekje, is alleen de lak een beetje afgekrabbelt zullen de gevolgen niet schokkend zijn.

Is het dieper geschaafd, is er materiaal van de constructie van het blad weg kan het zijn dat de bladen uit balans geraakt zijn.
De heli trilt dan erger, en des te erger de trilling, des te minder stabiel wordt hij.

En je vraag over waarom een heli niet stabiel blijft hangen: Dit is een beetje de natuur van een heli..
Als hij redelijk trillingsvrij de lucht in gaat en de staart strak is, zul je het daar mee moeten doen.

Je kan natuurlijk altijd het gedrag wat aanpassen:
- gewicht toevoegen aan de flybar (de 450 heeft standaard gewichtjes in het pakket zitten)
- expo toepassen (moet je wel een computerzender voor hebben)
- uitslagen verkleinen (niet te klein maken, dan kun je nl de wind niet meer corrigeren of noodhandelingen doen)

Succes

Bedankt voor je uitleg ik zal alles nog even nalopen
en je advies uit proberen.
Jaap.

Ik neem zelf geen enkel risico. Bij een kleine beschadiging en het idee dat er iets niet goed is, vervang ik de bladen direct. Anders kan je dikwijls blijven zoeken.

Succes!

Back