FF een nieuw draadje geopend zodat het andere draadje on topic kan blijven!
Vandaag even LOS een 4s lipo met 5x4 props leeg gevlogen, na wat punchouts waren de motoren een beetje lauw. Nog geen motor sync probleem gehad.
Nog steeds wachtende op mijn pololu... duurt lang
.
Regelaartjes!
![]()
Met gratis lipo buzzer.
Hoe lang waren ze onderweg en welke shopping optie heb je daarvoor gekozen?
Correctie, 6 december besteld, 9 december verzonden, ik had niet goed gekeken.
Ze zijn wel lekker klein.
![]()
Onderste is ZTW 12amp.
Volgens mij lijken ze even groot alleen krimpkous strakker? Ik kan er ook naast zitten?
Ik heb een setje KISS 18A esc's besteld![]()
De krimpkous van de ZTW leek niet zo strak maar dat was die wel.
![]()
![]()
Yup. De nieuwr v1.1 versie schijnt betere QC controle te hebben, maar alles wordt nagekeken.
Hier zie je het inderdaad dat ze veel smaller zijn
Draait daar blheli op of simonk?
BLHeli staat er op. [emoji4]
Blheli en ze zijn makkelijk te herprogrammeren. Helaas ondersteunen ze geen active Braking, dat zou helemaal top zijn.
Lijken qua formaat wel op de Plush ESC's
Denk dat er daarom ook BLheli op staat.
Blheli is tegenwoordig aan het winnen van simonk inderdaad!
Dat er geen active breaking ....is wel jammer!
Yup...plush inderdaad.
Maak de krimpkous maar eens open moost en zul je zien dat het een rood printje is.
Ik heb ze (nog) niet gekocht, maar ik geloof je graag. Dan zou er een Silabs chip in moeten zitten. Die rotorgeeks ESCs kunnen behoorlijk wat vermogen aan, getuige de tests:
Kunnen de blue series/afro/ztw ook, maar heb zelf ook het idee daf die plush hardware wat robuuster is op een of andere manier.
Die fets wat erin zitten zijn wel wat trager dan die in blue series / ztw / afro.
Rood printje inderdaad, kan bij de motordraden naar binnen kijken, ik heb geen grote krimpkous meer dus ik ga ze niet open maken voor een foto[emoji6].
En de motor draden komen uit tussen de fets in zeker.
Niet op gelet, ik kon alleen zien dat er een rood printje zat.
Nee maar dat zie je dat de soldeerpads niet meteen aan het uiteindes zitten.
Als je bij de specs van die regelaars kijkt zie je het al:
![]()
Volgens mij zijn er iets van 8 grote leveranciers voor ESC's die 90% van de hobby markt toeleveren. het is bijna allemaal OEM.
Ik vermoed dat er wel een aanpassing is gedaan tov de 'standaard' Plush regelaars en dat is dat de EMF sense capacitors verwijderd zijn.
Wel makkelijk trouwens dat je ze kunt programmeren via die servo stekker. Welke programmer gebruik je hiervoor Mark?
Voor BLheli heb ik nog niks aan apparatuur. Maar schijnt via arduino te gaan of met USBASP via arduino, of via een speciale tool (die die moost linkt).
Hier de programmeren die ze erbij verkopen: USB programmer for Rotorgeeks BLHeli ESC
Staat er ook ergens wat ze eraan gemodificeerd hebben?
Misschien enkel de connector en blheli software?
Ben benieuwd wanneer hobbyking met KISS/clone regelaars gaat komen![]()
Heb ze een mailtje gedaan, benieuwd of er antwoord op komt
Naaktfoto's van die van rotorgeeks staan gewoon op de site zelf, Rotorgeeks 12A BLHeli ESC V4 - naked .
Ik kan zo op het eerste gezicht niks vinden.
Rotorgeeks:
![]()
Plush:
![]()
Rotorgeeks:
![]()
Plush:
![]()
:rolling:
Het verschil is toch makkelijk te vinden. Ik zag het heel snel. Het was ook een verwachte wijziging.
Zo te zien hebben ze er iig een stekker extra aan gezet om hem opnieuw te kunnen flashen.
Verder lijken er 3 kleine dingetjes verdwenen links naast de flashpads.
Iemand een idee wat deze dingen precies zijn? De EMF sensors waar menno het over had?
Nog geen mail terug gehad iig![]()
Die emf sensoren meten de stroompuls die terugkomt uit de motor. Een soort van toerenteller dus.
BLHeli gebruikt een softwarematige schatting van hoe de positie van de motor staat. Dit is een stuk sneller, maar kan ook fout gevoeliger zijn zoals al eens bij de Afro ESC's is gebleken.
Yup zonder die sensoren geef je meer taken aan de software inderdaad.
Eigenlijk is het nu een afro op blheli software![]()
De 2300kv cobras janken wel mooi op 4s [emoji2].
Had even gauw een LOS testje gedaan met 5x4 props. Binnenkort als ik m'n pololu heb zal ik ze even goed testen met fpv!
Kunnen ze het aan ja? Hoe lang heb je getest?
Moet kunnen toch.
1960kv op 4S en 5x4 was eigenlijk koud na flink wat raggen. 1960kv op 4S en 6x45 werd wat lauwer. Ik denk dat zo'n 2300kv motor ook 4S zou moeten aankunnen. Enige limiet waar je dan tegenaan loopt is de ESC. Kan de ESC wel meer toeren aan? Je kan dan makkelijk sync problemen krijgen.
Ik kon bijvoorbeeld niet op MN1806 2300kv motoren op 4S vliegen. Daar gebruikte ik wel de afros moet ik zeggen. Met de laatste firmware, maar die kon het niet bijhouden
Dat is inderdaad handig als de voeding voor de camera niet direct van de lipo komt.
Afhankelijk van de prop kan het best goed gaan (zie ook video's op youtube) en wellicht levert je lipo minder stroom dan je in statische testen met een grote lipo en een motor meet.
"1960kv op 4S en 5x4 was eigenlijk koud na flink wat raggen. 1960kv op 4S en 6x45 werd wat lauwer."
Klinkt goed, straks eens testen met watt meter en zien hoe snel die dan klimt (misschien later nog ff vliegen). Helaas nog geen 4s packs liggen maar wel verschillende 2s die in serie kunnen.
edit:
motoren 4xcobra 1960kv
props: gemfan 6045
2x2s zippy compact 1300 piekt op 50a en als de eerste mah's er uit zijn ~45a.
2x2s nano-tech 1500 35c piekt op 55a en blijft dan meer rond de 50a dus dat over de 4 motoren gaat prima.
Zoals te verwachten hangt het dus af van wat de lipo kan leveren.
Geef ik ff gas dan lijkt ie duidelijk sneller dan op een 3s 1500 nano tech ondanks dat die drq250 dan iets zwaarder is maar stuwkracht kan ik niet meten dus hoeveel dat is en hoe efficiënt dat is weet ik niet.
In voorwaartse snelheid heb je volgens mij niet zoveel aan die thrust ivm de hoek waaronder je moet vliegen maar het is nooit weg. Ik moet er toch eens mee gaan vliegen om te kijken of ik nieuwe lipo's moet kopen![]()
Op mijn nano tech staat 45c constant 90c burst.
Ik heb nog steeds mijn pololu niet binnen dus nog steeds niks getest.
Boris, volgens rotorgeeks zelf is het motor sync probleem met deze esc's opgelost. Daar ga ok binnenkort achter komen.
Vandaag even LOS een 4s lipo met 5x4 props leeg gevlogen, na wat punchouts waren de motoren een beetje lauw. Nog geen motor sync probleem gehad.
Nog steeds wachtende op mijn pololu... duurt lang

Laatst bewerkt door een moderator: