rotorkop robbe ornith ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ik heb een robbe ornith brandstof heli nu zit er speling op de bladhouders dus het bovenste gedeelte van de rotorkop moet vervangen worden nu heb ik al een aantal leverancier benaderd maar daar krijg ik overal het zelfde antwoord dat de spullen niet meer te leveren zijn.

nu hoorde ik van een leverancier in Duitsland dat ik waarschijnlijk een rotorkop van een raptor kan gebruiken.

Weet toevallig iemand of dat dit kan?
en weet toevallig iemand waar ik nog aan onderdelen kan komen

mvg Qibis

Hallo ik heb een robbe ornith brandstof heli nu zit er speling op de bladhouders dus het bovenste gedeelte van de rotorkop moet vervangen worden nu heb ik al een aantal leverancier benaderd maar daar krijg ik overal het zelfde antwoord dat de spullen niet meer te leveren zijn.

nu hoorde ik van een leverancier in Duitsland dat ik waarschijnlijk een rotorkop van een raptor kan gebruiken.

Weet toevallig iemand of dat dit kan?
en weet toevallig iemand waar ik nog aan onderdelen kan komen

mvg Qibis

Als er speling zit op de bladhouders, kun je dan niet gewoon de bladhouder-lagers vervangen? moet en kwestie van minder dan een tientje zijn volgens mij (als je weet waar je je lagers moet kopen....)

Groet, Bert

hoi Brutus volgens mij zit de speling niet in de lagers maar in de bladhouders zelf die zijn uitgesleten en die worden normaal gesproken door een conisch busje gecentreerd waardoor de speling verdwijnt maar de bladhouders zijn te ver uitgesleten (te lang mee door gevlogen waarschijnlijk)

mvg Qibis

Vooropgesteld: ik ken de rotorkop van de Ornith totaal niet!

Wel vreemd, want normaal gesproken als de bladhouder lagers hun werk goed doen, mogen de bladhouders eigenlijk niet slijten, ongeacht de constructie.

Dus voordat je driftig op zoek gaat naar andere rotorkop o.i.d., éérst goed kijken wáár de speling nu precies zit. Dat voorkomt dat je onderdelen koopt die je achteraf niet nodig had....

Overigens, in principe moet iedere paddelstang kop met de zelfde rotor-as diameter en met pitch aansturing via de tuimelschijf (dus geen aparte stang of slider dóór de holle as), passen en min of meer bruikbaar zijn, al kan het mogelijk zijn dat je hier en daar wat moet modificeren aan de bevestiging van de kop op de as. Of het in de praktijk uitvoerbaar is kan ik ook niet zeggen, nogmals, ik ken de Ornith niet goed genoeg.
Hoe dan ook, er zijn zat mensen die een rotorkop van merk A op een heli van merk B gebruikt hebben.

Maar een ander iets wat je je af moet vragen: als je heli blijkbaar al zoveel gedraaid heeft, is het dan niet verstandig om gewoon naar een andere of nieuwe heli om te kijken? De Ornith is best een leuke heli, maar het is wel een beetje een "budget-heli" (en dat bedoel ik op geen enkele manier vervelend of lullig). Van een Raptor heb je waarschijnlijk meer en langer plezier.

Groet, Bert

Bedankt voor de tips ik weet inderdaad dat de ornith geen top heli is maar ja ik heb hem verkregen door een ruil en als hij er staat dan wil je de heli toch vliegend hebben

Ik ga nu proberen om er een T-rex600 rotorkop op te zetten want die heb ik nog liggen

mvg Qibis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back