Rotorsnelheid Trex 450 SE V2

• Topicstarter Topicstarter snowball_161
  • Startdatum Startdatum
S

snowball_161

Guest
Bij het op nieuw opbouwen van mijn trexje zat ik te kijken naar de "caution" sticker welke op de verpakking van de rotorbladen is geplakt.

Hierop staat een waarschuwin met de letterlijke tekst:
"Max. rotation speed : Do not equip the power of main blade over 2800rpm."

Als ik dan in de bijgeleverde handleiding kijk, dan zie ik staan een tabel in de idle 2 modus (dus met regelaar op voluit) een "RPM approx." van 3280 rpm bij een 12t motortandwiel en zelfs 3450 rpm bij een 13t tandwiel, bijde bij 0 graden pitch.

In het begin dacht ik dat het was om dat ik de houten PRO blades van Align gebruik, maar bij de carbon blades die ik bij mijn heli kit had zitten staad dezefde waarschuwing gehad...

Nou zullen de meeste heli's geen 100% motor belasting hebben bij 0 graden pitch, maar als je de 90% instelt, dan kom je er als nog boven (zeker met de 13t tandwiel).

Heeft hier iemand wat over te zeggen. Helaas heb ik geen meetgereedschap om te kunnen meten wat de werkelijke rotorsnelheid is.

Weet iemand hier meer over?

Groetjes Keith

CY Radixen zijn ook erg goed, net zoals Funkeys. CY's zijn agressief, Funkeys wat tammer maar efficienter...

Ik ben nog vrij nieuw in het vliegen, maar het viel me gewoon op...

Voorlopig ga ik vliegen met de woodies, omdat deze een stuk goedkoper zijn als je verkeerd neer komt...

@Helihabit
Thnx voor de link. Hier kan je idd heel je heli instellen

Groetjes Keith

Back