rotostart of startbox

Goede morgen ,
Wat is de makkelijkste manier om een nitro auto testarten.
Gisteravond heb ik mijn trekstarter overgetroken.
Nu heb ik 3 opties, nieuwe trekstarter bestellen en weer blaren op de vingers trekken(wel goedkoopste optie).
Ombouwen naar rotostart ,moet wel rekening houden als er ooit ander motortje komt dat deze ook geschikt is voor rotostart.
Startbox ben je helemaal vrij in motorkeuze,alleen nog meer om meeteslepen.

mvg Roger
.

Zelf vind ik de startbox het meest handige.
Bij de volgende motor kun je één nemen zonder trekstarter. Een trekstarter of rotorstarter heeft wrijving tijdens het rijden.

trekkstart

je hoeft nog geen duuren trekstarter te haalen ze je fiets op zyn kopen draaie net zo hard aan de trappers dat het achter wiel draaien pak de wagen waar het vliegwiel op zit zet het er opwedde dat hy draaiet

je hoeft nog geen duuren trekstarter te haalen ze je fiets op zyn kopen draaie net zo hard aan de trappers dat het achter wiel draaien pak de wagen waar het vliegwiel op zit zet het er opwedde dat hy draaiet

Hahaha, deze is erg inventief :rolling:
Heb je wel eens geprobeerd of dit werkt?

Yep, dat werkt best aardig, zo deed ik mijn eerste stockcar ook starten (heel lang geleden ;-)). Lullige is dat het vliegwiel vaak erg smal is en dat de fietsband het vaak niet leuk vind. Je hebt er wel twee man voor nodig, alleen is geen doen.

Laatst bewerkt:
vroeguh.......Ik heb het ook zo gedaan. Kost je wel een achterband per middagje rijden......

Ik zweer zelf bij trekstarter en een startbox alleen uit noodgeval als hij echt niet wil starten.
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik geen wedstrijden rij.

Trekstarter heb ik het wel mee gehad. Denk dat ik voor een startbox ga .Hebben julie nog dingen waar ik op moet letten?.
Kan ik bij mijn motor gewoon een backplate er opschroeven of moet er nog meer verandert worden?

Roger

Aan je motor hoef je in principe niets te veranderen om hem met een startbox te kunnen starten.
Je moet alleen ff kijken of je vliegwiel wel netjes recht door de bodemplaat heen ligt.
En niet te ver omhoog ligt.. Dit zou kunnen omdat er een trekstart achterop zit, dan liggen motoren iets hoger op het chassis.

Wat heb je voor auto?

ok een 1:8.. Dan kun je makkelijk een Qworld startbox nemen. Deze heeft 2 motoren erin. Werkt op een 12V loodaccu of op 2 7.2V stickpacks.

Maar er zijn vast meerdere soorten die je kunt nemen. Ik heb zelf ervaring met deze maar weet niet wat het beste is momenteel..

Voor een loodaccu heb je een andere lader nodig dan voor een stickpack. Dus let ff op of je lader wel een loodaccu kan laden. Anders kun je snel je loodaccu weggooien..

Zal mijn laders eens nakijken of hij een lood accu aankan.
kun je er ook lipo inleggen.
Als mijn vliegwiel tehoog ligt wat kun je er dan aan veranderen>

Lipo kan ook ja. Ik denk gewoon een 3S En ik denk met een redelijk hoog MAh.

Als je motor te hoog ligt dan zou je een blinde backplate erop moeten zetten.. Moet je alleen ff kijken of die te krijgen is voor die motor.

Blinde backplate komt ter vervanging van de achterplaat op je motor waar de trekstarter op zit.

De blinde backplate is niet groter dan het carter. De roto/trekstart backplate is groter dan het carter.

Meestal bij blinde backplate motoren zijn de motorsteunen ook lager. Dus als je een blinde backplate erop zet zou je eigenlijk ook een plakje van je motorsteunen kunnen slijpen Of natuurlijk lagere motorsteunen kopen.

Dit is een blinde backplate.

show_image_in_imgtag.php

En dit 1 zoals je nu hebt

axi058.jpg

@caretaker,
Bedankt voor je snelle antwoorden.
Ga maar weer eens een ritje maken naar mijn lokale modelbouw winkel en wat dingen bestellen.
Toch nog een vraag kun je een lipo zomaar in een startbox leggen of moet er dan dingen aangepast worden en hoe zit het met de teverre ontlading van een lipo ?

Een trekstarter of rotorstarter heeft wrijving tijdens het rijden.

PURE ONZIN.

ik verkies het rotostart systeem omdat ik meerdere auto's heb en die kan ik allemaal starten met 1 rotostarter

Een trekstarter of rotorstarter heeft wrijving tijdens het rijden.

PURE ONZIN.

ik verkies het rotostart systeem omdat ik meerdere auto's heb en die kan ik allemaal starten met 1 rotostarter

Maar dan ben je toch beperkt in je motor keuze of vergis ik mij hierin.
Meerdere auto's kun je toch ook met een startbox starten,of er nu extar wrijving word veroorzaakt maakt mij niet zoveel uit als het maar goed werkt.

Het is wel zo dat er meer bewegende delen op je motor zitten maar als recreatierijder merk je daar helemaal niets van..

Trekstart of rotostart is bijna bij alle recreatie motoren, als je naar wedstrijdmotoren gaat kijken zijn die eigenlijk alleen maar als startbox versie te koop.

Back