rotswoning

Discussie in 'Diorama's' gestart door Tommywalker, 19 jan 2011.

  1. Tommywalker

    Tommywalker

    Lid geworden:
    15 jan 2011
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Zuid holland
    hallo allemaal, ik ben na het maken van " opal pond" die hier ook ergens als thread staat, begonnen met ene iets groter bouwsel... ik heb een hoop geleerd van mijn vorige werkje, en hoop dat dit er beter uit komt te zien.

    ik heb vanaf het begin foto's geprobeerd te maken, dus een fototopicje haha

    eerst een ruw schetsje, een ontwerp. ik had in mijn hoofd om een soort kraal, een klein valleitje omgeven door rotswanden te maken. een hoeve met alleen een voordeur, en het erf in de rotsvallei. ik wilde het een beetje laten lijken op de huizen die ze in lord of the rings hebben (de hobbit huisjes) en een beetje op de " woongaten" die in de starwars films op die zandplaneet te zien zijn. (ik zoek er nog wel een keer een plaatje bij.

    ontwerp en piepschuim!!

    [​IMG]

    [​IMG]


    dan alles op de ruwe maat snijden:

    [​IMG]

    [​IMG]


    dan zacht beginnen met het op de juiste maat snijden van het piepschuim...


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    dan hebben we uiteindelijk dit als resultaat:

    [​IMG]


    tijd om te gaan verven!! ik gebruik de zijdeglanslak die ik ook voor mijn probeersel heb gebruikt. donkergroen wit en zwart.


    [​IMG]


    eerst maar eens alle platte oppervlakken groen schilderen:


    [​IMG]


    dan alle "rotswanden" zwart schilderen:


    [​IMG]


    daarna met een klein kwastje steeds een minuscuul beetje witte lak pakken en deze in streken over het zwart halen:

    [​IMG]


    nu is het tijd voor wat textuur! een beetje lijm over de groene vlakken smeren, en ons gras eroverheen. daarna een beetje lijm voor een grindpaadje en een geel lapje vilt voor ons "graanveld"


    [​IMG]

    [​IMG]

    nu is de bodem van de "kraal" aan de beurt.

    [​IMG]

    en dan de rest ook!

    [​IMG]


    nu maar eens met de "voortuin beginnen met de planten en stenen. eerst even een deur/toegang maken, anders ziet het er niet uit haha



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    zo! alles is begroeid. een hele klus, maar dan heb je ook wat he! :)
    nu eens kijken wat ik er in ga maken., de bedoeling is eigenlijk dat het woonhuis niet te zien is, deze zit onder de heuvel aan de voorzijde. in de kraal zie je enkel de houten wand en de toegang. aan de gang met lijm en sateprikkers en wat losliggend hobbyhout.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    waar is jezus als je m nodig hebt? ik kan wel een timmerman gebuiken. het "hutje" is redelijk gelukt vind ik (voor een paar sat'eprikkers... de onvermijdelijke lelijke openingen en kieren heb ik met meer groen opgelaukt. staat leuk en zo is alles netjes afgewerkt. het huis is 1 met zijn omgeving. later komt er wellicht een schoorsteen uit de heuvel of een luik.... we zullen zien. voor vandaag stop ik ermee. lekker eten en naast m'n betere wederhelft op de bank een film kijken.

    resultaat van vandaag:

    [​IMG]

    uiteraard sta ik meer dan open voor reacties en tips. er moet nog het een en ander in de kraal gaan komen dus als je een leuk idee hebt...
     
  2. LNP

    LNP

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Leeuwarden
    Gaaf zeg!!:D
     
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Geinig man, zo soepel als je dat uit je mouw schudt.[​IMG]
     
  4. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Mooi!... Echt mooi!



    Droop
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Netjes hoor! Zoals jij dat doet, lijkt het zo simpel......
     
  6. harry18

    harry18 Guest

    Dat zit er erg netjes uit!goed hoor.
    gr Harry
     

Deel Deze Pagina