Rowi airbrush

Heren en deskundigen!
Ik heb bedacht dat ik het airbrushen eens wil gaan oppakken. Niet voor de fijne en smalle lijntjes, nee, voor grotere oppervlakken zoals vleugels en een romp. Ook biezen etc maar niet het " tattoo" werk.

Er valt veel te lezen op allerlei fora en er is ook veel aanbod. Zo lees ik dat het belangrijk is dat er een vochtafscheider moet zijn, je de druk kan regelen, je eigenlijk geen membraampomp moet hebben, minimaal 20 liter per uur etc. Blackbull airbrush sets schijnen niet goed te zijn, Airbrush service Almere is de allerbeste, kortom er is veel informatie.

Op Ebay heb ik deze set gevonden:ROWI Airbrush-Kompressor-Set 148/23/1 Komplett-SET NEU - eBay, Komplett-Sets, Airbrush, Werkzeug, Modellbau. (Eindtijd 26-nov-10 20:58:06 CET)

Kost Euro 90,00 met pistool erbij. Het merk is Rowi (uiteraard heb ik daar nooit van gehoord). Het gekke is dat ik NERGENS iets van deze set lees. Ding ziet er leuk uit op de foto, weegt maar 3,5 kilo en slaat ook af als de druk op druk is. Waarom kent of noemt niemand deze airbrush. Is het helemaal niks, te onbekend ofwat is er aan de hand. Of heb ik een ontdekking gedaan?

Ik ben benieuwd of ik de enige ben nu. Want ik heb hem namelijk besteld en hij komt als het goed is morgen binnen. Gewoon om eens te kijken wat airbrushen is en hoe dat gaat.

Ben erg benieuwd naar de reacties. Mogen ook negatieve zijn want eerlijk is eerlijk, veel geld is het niet. Nergens in Nederland heb ik zo'n set zo goedkoop gezien. Maar wat is de reden?
Grt
Michiel

Jazeker heb ik die gezien!! Maar dat is alleen de compressor. Nu heb ik een set met flesjes, sleutel, pistool etc. Prijs Euro 89,50 geen verzendkosten (rechtstreeks bij Willexx) en voor de deur afgeleverd.

maar het gaat er mij meer om, is deze set iets???

Om vleugels enrompen te spuiten heb ik de goedkoopste Revell gehat en daar een koelkast kompressor bij gemaakt .

Bij jou setje ben je uren bezig wil je een rompje doen en het schoon maken is ook niet te vergeten .

Bij de goedkoopste revel gaat de verf niet door de spuit , daar kon ik zonder probleem 2K lak mee spuiten.

Mvg Johan

Dat ik uren bezig ben dat ligt aan de spuit en niet aan de compressor volgens mij. Ik heb dan ook een andere spuit erbij gekocht voor grotere oppervlakken, die kostte Euro 6,75 ook via Ebay, met extra naald en twee flesjes. Ik ga ook 2K lak gebruiken overigens.

Maar zou het ook leuk vinden om iemands bevindingen van deze Rowi Airbrush te lezen. Zal die van mij in iedergeval posten.

Heb de gehele set ontvangen en het ziet er perfect uit. Compressor binnen 4 seconden op druk en werkelijk fluisterstil. Vanavond maar eens 2K verf door de spuit heen persen!!
Het moeilijkste is volgens mij het schoonmaken van de spuit, heb een single action en een dubbelaction.

nou, ik kan jullie vertellen dat het een perfect apparaat is. Heb een half uur geoefend en toen maar gelijk 2k autolak aangemaakt en de Biglift wit gespoten. Perfect gegaan, nu laten uitharden en dan de andere kleuren erop. airbrushen is dus helemaal niet zo moeilijk. En als iemand een airbrush nodig heeft dan kan ik de Rowi advisseren. Fluisterstil en direct op druk. Zag hem later zelfs voor 59 euro staan!!!

Back