Roxxy 2827/34 in Nederland te koop??

Hoi,

weet iemand of de Roxxy 2827/34 ergens voor een redelijke prijs in Nederland te koop is? Van Giessel in Enschede rept er wel over op zijn site, maar er staan verder geen prijzen of zo bij (zal morgen eens bellen).

Ik had eerst een fietsbel 1100kV gepland voor op mijn Superzoom, maar nu ik het toestel bijna af heb, merk ik dat deze toch wat tekort kom (in elk geval als ik er 3D mee wil vliegen, inclusief prophangen).

Ben.

Ik heb de Roxxy 2827/34 vandaag hier in Enschede gekocht bij Van Giessel (www.vangiessel.nl).
Hij kost daar 32.90 euro, maar als je lid bent van een vliegclub krijg je 10% korting.
Dus de prijs werd 29.60 euro. Keurige prijs! Motortje ziet er perfect uit en er zitten een heleboel accessoires bij.

Ben.

Het mooie is dat de meeste modelbouwwinkels Robbe producten op voorraad hebben.
Dus voor de prijs van twee fietsbellen heb je of een lichtere kwaliteits motor die met minder ampere dezelfde prestaties levert (2824/26 of 34)
Of een iets zwaardere motor die met iets minder amps meer prestaties levert (2827/26 of 34)
Voor mij geen fietsbel meer :D
De 2824 is dus eigenlijk een Axi2208/.... en de 2827 is een Axi 2212/....
Je kan gewoon de meetgegevens/propdata van de Axi motoren op www.flyingmodels.org gebruiken voor het toepassen van deze twee Roxxy motoren....

In Dortmund kun je beide Roxxy motoren bij Hoellein kopen voor 29 euro.

Bij hoellein wordt helemaal niks gekocht kwa roxxy op dortmund. :P Dat hele zooitje staat op backorder. Daarom hoop ik dus ook dat ze elders ook lekker goedkoop en op voorraad zullen zijn.

En dezelfde prestaties als de fietsbellen, moah. :P Ik vind et toch wel prettig dat die van aeronuts een beetje meer Kv hebben, voor een kleinere prop. Maar voor 3D modellen is dat niet zon probleem denk ik. :) Mischien dat je dr met die roxxy motoren ook veel uit kunt krijgen met een 7" prop, dat weet ik nog niet, dat zal iemand nog eens moeten testen.

Et kleinste roxxytje lijkt me overgens wel een mooie indoor/slowfly motor. Ik ga dr eens wat mee proberen met een GWS 6x4 propellor op een 300 grams rogallo wing. ;)

Sven, Peter (pjotrr) zei dat die kleinste roxxy nog niet leverbaar is? zijn aanraden was de phyton 60.
Heb ik dat juist peter?

bennetje zei:
Ik heb de Roxxy 2827/34 vandaag hier in Enschede gekocht bij Van Giessel (www.vangiessel.nl).
Hij kost daar 32.90 euro, maar als je lid bent van een vliegclub krijg je 10% korting.
Dus de prijs werd 29.60 euro. Keurige prijs! Motortje ziet er perfect uit en er zitten een heleboel accessoires bij.

Ben.

Dat is ook niet zo veel :D

Ik was een weekendje in Limbabwe en heb er zaterdag eentje gehaald bij Shamrock. Was wel lache met die verkoper: 'haalde in eerste instantie een prop tevoorschijn waarmee ik een 1:1 ultralight had kunnen stuwen!
Na enig aandringen kreeg ik de juiste APC mee, echter geen slow-fly (dat maakte volgens hem niet uit). Gelukkig zag iemand met iets meer verstand van zaken op het allerlaatste moment dat ook deze m'n motor zou slopen en bleek er toch een slow-fly 11 x 4,7 voorradig ;-)

't is wel een errrg mooi motortje, dat heel degelijk aanvoelt; er zit ook een prop-meenemer bij voor montage op de behuizing en ook iets voor op de as, maar daar moet je dan nog wel iets voor bijhalen
weet iemand hoe je trouwens de as moet omdraaien om de prop-op-as config te gebruiken?

Als m'n Minimag binnen is, ga ik eens kijken hoe ik 'm ga monteren

Back