royal evo...ben op zoek naar oude firmware upgrades

• Topicstarter Topicstarter mattijs
  • Startdatum Startdatum
M

mattijs

Guest
Ik heb een vervelende en gevaarlijke bug ontdekt in mijn royal evo9.
Hij zit er misschien al heel erg lang maar heb het nu pas ondekt :/

In de helimech en heliccp templates is het op de ene of de andere manier niet meer mogelijk het throttle kanaal aan te sturen met een van beide sliders.

De enige manier om controle uit te oefenen op dat kanaal is de throttle hold knop die ik eigenlijk altijd al gebruikte omdat mijn heli's softstarts hebben. Ik heb nooit met flight phases gevlogen en gebruik de throttle hold om de heli aan en uit te zetten. Normaal gezien schuif ik ook de slider toe zodat de gas sowieso laag blijft ondanks het eventueel per ongeluk induwen van de throttle hold. Ik heb nu over 't laatst ondekt dat die sliders dus geen invloed uitoefent en dat de throttle nog steeds hoog gaat. M'n trex250 startte toen ik hem in mijn handen had. Blijkbaar is de bug plots in al mijn heli programmaa's opgedoken en ik vind geen manier om er rond te programmeren of het simpelweg gewoon te doen werken.
De sliders werken allebei zoals ze moeten wanneer ze bijvoorbeeld gemapped zijn op GYRO GAIN of iets anders...ze doen gewoon niets voor de throttle.

Ik zou graag een updateje doen (of een downdateje) om te kijken of het echt een bug is in de 1,4 firmware die ik draai of dat er echt iets vreemders aan de hand is.

Helaas biedt multplex alleen de v3 firmware aan die blijkbaar alleen geschikt is voor hun 2,4 systeem...waardoor ik vermoed dat er geen ppm signaal meer zal zijn op de pin waarmee ik mijn jeti duplex 2,4 mee aanstuur.

Ik heb in al mijn (on)kundigheid de standaard aanwezige Elevator Mixer van mijn Royal Evo Pro 7 verwijderd.

Ik dacht dat ik deze mixer alleen verwijderde bij het ingestelde model, maar de mixer is in het geheel verwijderd. Stom stom.

Ik weet wel dat je de Manual moet lezen, maar deze is bij Multiplex niet overal even duidelijk (kan aan mij liggen) en bovendien niet in het Nederlands verkrijgbaar.

Nu heb ik van de Multiplex site de datamanager gedownload, maar zoals in de andere posts al staat is op deze site alleen de softwareversie voor de 2.4 ghz zender te downloaden. Deze werkt kennelijk niet als je geen 2.4 ghz module hebt. Mijn zender is 35 mhz.

Op mijn zender staat de 2.60 versie.
Heeft iemand voor mij deze versie of kan ik hier alleen aan komen door de zender naar Corrien te sturen?

Bij voorbaat dank en groeten van Jan

Dat is wel heel erg snel.

Mijn dank is groot.

Gr. van Jan
Jan,

Ik neem aan dat je weet hoe het werkt?

Multiplex herkent alleen een versie met hoger nummer dus even de naam van de bin file aanpassen naar een versie die hoger is.
Je zender zal wel de juiste versie weergeven.

Gr. Geert-Jan

Hallo Geert-Jan,

Ik weet niet hoe het werkt.

IK heb dus de datamanager al gedownload en geïnstalleerd.

Jouw link naar de zip file heb ik ook gedownload en uitgepakt.

Ik zag bij de zipfile staan dat dit versie 2.62 is.
IK heb versie 2.60.
Moet ik nu toch nog iets veranderen (ik ben niet echt een computer nerd)

Nogmaals dank voor je snelle hulp en groeten van Jan

Oké Jan,

De upgrade manager is te vinden in de map programme.

De updates staan in de map: c:\Programme\Mpx\ROYALpro\updates\*.* er even vanuit gegaan dat je de update manager gewoon in de standaard map hebt laten instaleren.

In deze map vind je een aantal files zoals deze: RoyPro7_2v62de.bin
Die file moet je even van naam veranderen naar bv. RoyPro7_3v30de.bin
Vergeet niet even een kopie te maken van de originele file.

Als je dit gedaan hebt kan je de datamanager gewoon starten en je zender upgraden zoals beschreven in de handleiding.
Als dit gedaan is zal je zien dat je zender versie 2.62 heeft.
Ik heb geen idee of er veel verschil zit tussen versie 2.60 en 2.62 maar het zullen ongetwijfeld verbeteringen zijn.
Bij versie 3.30 heb je geen signaal meer als er geen juiste module is geplaatst versie 2.62 "kijkt" nog niet naar het modul.

De datamanager maakt een backup van je oude firmware als het goed is en anders kan je zelf eerst een backup maken volgens mij.
Dus als het nodig is kan je deze truuk ook doen met je oude firmware.

Gr. Geert-Jan

Ik heb een vervelende en gevaarlijke bug ontdekt in mijn royal evo9.
Hij zit er misschien al heel erg lang maar heb het nu pas ondekt :/

In de helimech en heliccp templates is het op de ene of de andere manier niet meer mogelijk het throttle kanaal aan te sturen met een van beide sliders.

De enige manier om controle uit te oefenen op dat kanaal is de throttle hold knop die ik eigenlijk altijd al gebruikte omdat mijn heli's softstarts hebben. Ik heb nooit met flight phases gevlogen en gebruik de throttle hold om de heli aan en uit te zetten. Normaal gezien schuif ik ook de slider toe zodat de gas sowieso laag blijft ondanks het eventueel per ongeluk induwen van de throttle hold. Ik heb nu over 't laatst ondekt dat die sliders dus geen invloed uitoefent en dat de throttle nog steeds hoog gaat. M'n trex250 startte toen ik hem in mijn handen had. Blijkbaar is de bug plots in al mijn heli programmaa's opgedoken en ik vind geen manier om er rond te programmeren of het simpelweg gewoon te doen werken.
De sliders werken allebei zoals ze moeten wanneer ze bijvoorbeeld gemapped zijn op GYRO GAIN of iets anders...ze doen gewoon niets voor de throttle.

Ik zou graag een updateje doen (of een downdateje) om te kijken of het echt een bug is in de 1,4 firmware die ik draai of dat er echt iets vreemders aan de hand is.

Helaas biedt multplex alleen de v3 firmware aan die blijkbaar alleen geschikt is voor hun 2,4 systeem...waardoor ik vermoed dat er geen ppm signaal meer zal zijn op de pin waarmee ik mijn jeti duplex 2,4 mee aanstuur.

Hallo Matijs,

Heb je hier iets aan: Datamanager Versie 1v91 en 1v40

Gr. Geert-Jan

Ik heb na lang zoeken een tijdje geleden deze firmware versies hier gevonden rcgroups dit omdat er achteraf bleek iets kapot was in de EVO 9 en deze geen ander module accepteerde dan de kristal module.

klinkt mischien een beetje stom maar ik vergeet wel eens de schakelaar rechts naast de dualrate schakelaar (standaart layout) goed te zetten. in dat geval begint de heli ook op te toeren.

tegenwoordig check ik eerst effe in het monitor scherm of me gas aan of uit staat.

geen idee of dit hier ook een optie is, lijkt me niet als je de zender al een beetje kent...

Mvg,

Tom J

Back