rozendaalse veld

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door flybug, 24 okt 2020.

  1. flybug

    flybug

    Lid geworden:
    24 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    amsterdam
    hallo beste vliegers

    ik heb een vraag , al weer een paar jaar geleden ging ik vaak f.f. vliegen op het
    zuidelijk deel van het rozendaalse veld ,zuid van de brandtoren
    dat was toen toegestaan ,is dit nog zo ? buiten het pad lopen enzo dus
    gaat om zweef en rubber vrijevlucht en in Augustus , niet nu
    alvast dank .
     
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Dit is een lastig onderwerp.

    Het laatste wat mij bijstaat is dat het eigenlijk alleen toegestaan is voor leden van een aantal clubs. NLC, ALC en nog 1 of 2 die ik zo even niet weet. Maar of dit nog steeds zo is, is mij even niet duidelijk. Wedstrijden zijn sowieso niet toegestaan.

    Wil je zeker weten hoe of wat dan kun je het beste contact opnemen met de ALC of NLC om zeker van te zijn dat je niks illegaals doet.
     
  3. flybug

    flybug

    Lid geworden:
    24 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    amsterdam
    o.k. bedankt, dan is er wel wat veranderd daar of niet ? ik hoor het wel mocht iemand meer weten , het is voorlopig nog geen augustus ,en vliegen kan daar altijd wel ergens .
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2020
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Of hier op het forum dat precies weet, weet ik niet. Anders eind van t jaar even contact hebben met de clubs..
     
  5. flybug

    flybug

    Lid geworden:
    24 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    amsterdam
    Laatst bewerkt: 24 okt 2020
  6. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Leden van het ALC en VMCR vliegen er.
    Voor zover ik weet kan er elke middag en weekeinde gevlogen worden.
    Uitsluitend (motor) zwevers, het is een natuurgebied, dus wild vliegen word denk ik niet erg op prijs gesteld.
    Het is wel echt "vliegen op de hei" er is geen landings strip.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Met Vrije Vlucht lijkt me een landing op een strip ook tamelijk onwaarschijnlijk.
    Maar zeg nooit nooit....:D
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2020
    Tbird2 vindt dit leuk.
  8. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Haha, zit wat in.
    Ik zat wat door de topics te bladeren en had eigenlijk niet eens in de gaten dat dit in het vrije vlucht deel stond
    Word een uitdaging ja om op een strip te landen.
     
  9. flybug

    flybug

    Lid geworden:
    24 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    amsterdam
    o.k. mensen vertellen dingen vol overtuiging maar weten eigenlijk niet eens waar het over gaat ,
    ik weet even genoeg, aan amusement waarde hier, daar heb ik niet veel aan.
    Ik rij er wel een keer langs , kan ik zelf zien hoe de situatie daar nu is
    vrije vlucht vliegers hier zijn waarschijnlijk alleen forum vliegers anders kende je alle vlieg locaties wel .
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
  10. flybug

    flybug

    Lid geworden:
    24 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    amsterdam
    [​IMG]


    vliegen daar, helaas buiten pad lopen verboden , ach wat doet het er toen vlieg al jaren in andere landen
    Nederland is te klein , te klein tussen de oren van veel mensen lijkt het soms wel . gelukkig weet ik nog veel plekken waar het wel kan, ook in Nederland

    Mocht je dit lezen en weet meer , of andere mooie vlieg plekken , plaats een berichtje
    zo dat de info gedeeld wordt met zij die graag vliegen met vrije vlucht model , zweef , rubber of motor vrij vlucht model vliegtuigen
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
  11. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Maar wat wil je dan weten?
    Ja er word nog steeds bij de brandtoren gevlogen.
    De clubs die er vliegen zijn zo-ie-zo ALC en VMCR.
    Het bordje wat hierboven op de foto staat is zeer waarschijnlijk gelokeerd op 1.9km hemels breed zuid-west van de brandtoren/ vlieg locatie.
    Het is in het natuurgebied niet overal toegestaan honden los te laten lopen, in het gebied bij dit bordje wel, daar is op het Rozendaalse veld een speciaal gebied voor aangewezen.
    Je mag idd nergens buiten de paden lopen, maar vanaf de brandtoren lopen heel veel (kleine) paadjes.

    Ik ben geen vrije vlucht vlieger, dus weet niet hoe ver de het bedoelde toestel kan vliegen maar in een kwadrant zuid tot oost is er zeker een gebied van een kilometer lengte waar een toestel best terug te halen is zonder direct ruzie te krijgen met de boswachter.
    Vrije vlucht lijkt mij dus te kunnen, zolang er respect voor de natuur getoond word.

    Ik heb er zelf echter nooit vrij vlucht gedaan zien worden, wel electro zweven.
     
    sensor97 vindt dit leuk.
  12. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    In 2014 is er een afspraak gemaakt tussen de gemeente Rheden en de NLC, de ALC, de VMCR en MCZ (Zevenaar) over modelvliegen op de Rozendaalse hei. De gemeente heeft alleen toestemming gegeven aan leden van deze vier clubs om te vliegen op dit veld. Bij controle zullen vliegers dit aan moeten kunnen tonen, bijvoorbeeld door vertoon van de KNVvL lidmaatschapspas, waarop de clubnaam vermeld is.
    Er mogen inderdaad geen wedstrijden georganiseerd worden en er mogen maximaal 15 vliegers tegelijk de modelvliegsport op het veld beoefenen.
    Bij het ophalen van de modellen moeten vliegers zo veel mogelijk op de bestaande paden blijven.

    Op onderstaand plaatje is met rode cirkels aangegeven wat de toegewezen startgebieden zijn. De geel gearceerde gebieden zijn no-go gebieden!:

    Rozendaalse veld.JPG
     
    BBruins en crins vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina