Vraagje voor de electro-specialisten :
stel, je vliegt een battery pack leeg op half throttle CONTINUE .... je doet dat in een flying wing, die ZALIG vliegt, maar, wanneer je scherp in de bochten gaat, krijgt het ding in no-time een rotvaart ....door die snelheid gaat de prop sneller draaien en doet de motor meer omwentelingen ... MAAR : je hebt het gas NIET aangeraakt ...
Kan dat niet nefast zijn voor de ESC, de motor of de batterij ?
EN ... door de grotere snelheid van de prop, gaat het geheel daardoor niet meer amps trekken ( ondanks het ongewijzigde throttleniveau ) waardoor je kortere vluchten maakt ?
Bedankt alvast !
stel, je vliegt een battery pack leeg op half throttle CONTINUE .... je doet dat in een flying wing, die ZALIG vliegt, maar, wanneer je scherp in de bochten gaat, krijgt het ding in no-time een rotvaart ....door die snelheid gaat de prop sneller draaien en doet de motor meer omwentelingen ... MAAR : je hebt het gas NIET aangeraakt ...
Kan dat niet nefast zijn voor de ESC, de motor of de batterij ?
EN ... door de grotere snelheid van de prop, gaat het geheel daardoor niet meer amps trekken ( ondanks het ongewijzigde throttleniveau ) waardoor je kortere vluchten maakt ?
Bedankt alvast !