RPM trex 700e DFC

Hallo allemaal, op hoeveel toeren vliegen jullie? Ik ben een beginner met 700 size, vlieg in governor mode.

Grt, mark.

Voor de ESC is onder de 80% van zijn kunnen on-economisch/ Qua rendement.
Dus Set rpm van de govenor tussen de 80 en 100%.

Mvg. Richard

2000 is voldoende. Je kunt in de set rpm 3 toerentallen instellen..dus proberen kun je altijd.
Bij rustig vliegen gebruik ik meestal een wat lager toerental.

Als je toch veel vragen hebt, (zag er al 2) kan je beter 1 topic maken, en daar AL je vragen in zetten, is makkelijker en leest ook prettiger.... ;)

jij niet, ik wel

Enigste punt wordt dan de leesbaarheid, aangezien de volgorde van de posts gewoon op datum blijft werken.

Stuur maar een pb als je dingen samengevoegd wil hebben
liefst meteen met de betreffende topics erin, scheelt zoeken ;-)

Lees ook vaak dat mensen met 1700 rpm vliegen met een 700, of is dit echt te laag met een dfc?

Voor normaal vliegen werkt t prima alleen je setup in de gaten houden. De esc wil dan nogal warmer worden omdat deze dan beneden zijn ideale werkgebied zit..

1700 rpm hoeft geen enkel probleem te zijn, mits de juist overbrenging, gewicht en maximale collective bladhoek worden gebruikt.

Tim

1700 is vrij laag voor DFC omdat hier knetterharde dempers in zitten.
Hierdoor zal hij waarschijnlijk rond de 1700 toeren gaan waggelen.
Ik heb nog niet zulke lagen toeren met mijn DFC head geprobeerd maar met harde dempers en de FBL kop was het rond dat toerental fout.
Dit zul je zelf kunnen testen.
1900 is mooi voor 3D
2100 voor hard 3D

Grappig, iedereen heeft weer een andere ervaring. Vlieg in normal nu met ca 1950 en vind dat al erg rustig voor de 700. Misschien komt dat ook doordat ik eerst met een 450pro vloog en die maakte meer kabaal!
Is het niet ook zo dat hoe meer toeren hoe beter voor de motor? In governor mode bedoel ik dus??

Grappig, iedereen heeft weer een andere ervaring. Vlieg in normal nu met ca 1950 en vind dat al erg rustig voor de 700. Misschien komt dat ook doordat ik eerst met een 450pro vloog en die maakte meer kabaal!
Is het niet ook zo dat hoe meer toeren hoe beter voor de motor? In governor mode bedoel ik dus??

In governor mode is er een bepaald toerental (afhankelijk van het type, aantal cellen en maximale ontlaadstroom van de accu) waarin de governor 'zijn werk' goed kan doen. Dus niet hoe meer hoe beter.

Afhankelijk van de overbrenging resulteert dit in een bepaald toerental voor de hoofdrotor.

Regelaars kunnen ook het verschil maken (bijv. Jive regelaars kunnen heel laag gezet worden).

Een optimale mechanische overbrenging is aan te raden.

http://heli.dacsa.net/calcv3/

Tim

Back