RS Models Fokker D-23 1/72

Hey luitjes..

Jullie denken misschien, "He , heeft ie daar tijd voor?" Ja... Na bijna 20 jaar ben ik weer eens een keer een schaalmodel in schaal 1/72 aan het bouwen.

Ik heb een grote voorliefde voor de Nederlandse luchtmacht van rond de Meidagen 1940. En onlang heb ik ebay afgestruind naar nederlandse kisten in schaal 1/72. Ik vond een onlangs verschenen RS Models Fokker D-23. Deze kit heb ik aangeschaft en ben ik nu aan het bouwen, snel komen de eerste foto's. Dit is de kist in ieder geval:

full

Snel meer.

Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Leuk vliegtuigje, ben benieuwd naar foto's etc...
Hoe is de kit, is ie beetje degelijk? Heb niet veel goede berichten, over het merk gelezen.
Groetjes,
Tim

Nou, ik vind dat redelijk meevallen, uiteraard zijn putty en schuurpapier onvermijdelijk! Wat ik wel een beetje jammer vind is dat men er decals en een afbeelding bij doet van een versie met oranje driehoeken, deze kist is nooit ingezet en heeft alleen maar met de X-4 markings gevlogen.. Ik ben wel iemand die iets waarheidsgetrouw probeert na te bouwen.

Robert

Heeft ie ook niet in de Pacific met die oranje driehoeken gevolgen?

nope, niet over de grens geweest.. (ja, na de capitulatie naar duitsland misschien) Is ook alleen maar een prototype geweest.

nope, niet over de grens geweest.. (ja, na de capitulatie naar duitsland misschien) Is ook alleen maar een prototype geweest.

Haha, okee kon er al niet zo veel info over vinden. Ik zal zeggen, laat die foto's maar komen hé;)

Heren, ik heb een stukje info gevonden in een boekwerkje van de Alkenreeks no36, Hugo Hooftman; Fokker, Neerlands grootste vliegtuigbouwer.

"waarvan helaas maar een prototype ("X-4") gereed kwam."
Foto met Gerben Sonderman aan de knuppel. Eerste proefvlucht 30 mei 1939 op Schiphol
Is het laatste vooroorlogse Fokker vliegtuig. Het toestel was voorzien van een neuswiel, Fokker was zijn tijd weer ver vooruit!
Motoren, luchtgekoelde lijnmotoren Walter Sagitta van 528pk, bewapening 4 mitr.

ik kan het inscannen, kist heeft camoflage patroon met X-4 op de staartboom.

Back