"RSSI" op assan?

Reactie van assan in deze.

Helaas lijkt het voor assan niet zo te werken. Softwarematig worden de lost packages geteld, en pas na een x aantal gaat de rode led branden (icm fail-safe).

Dus niet net zoals bij de fasst ontvangers in de link hierboven :(

Ik heb wel de vraag bij assan weggelegd of er niet op één of andere manier de signaal "sterkte" op de ontvanger uitgelezen kan worden.
Zo niet, geef ik in ieder geval aan dat het misschien wel wenselijk is een ontvanger te maken waarbij dat wel kan, of een FPV edition ofzo :P hahahah (vragen staat vrij he ;) )

Laatst bewerkt:
daar zat ik inderdaad aan te denken, maar heb niet veel zin om heel veel moeite te moeten gaan doen om de frsky zo te installeren dat ik een eind weg kan.

er meldde iemand dat je zonder gekke fratsen (lees: o.a. richt antennes) niet echt ver komt?

ik zoek een systeem wat (met maximaal een 2.4ghz booster, want die heb ik) iig 1 km kan halen.

Sven heeft er overigens een wel telemetry ontvanger bij dacht ik. Dan het daar niet op? dat rssi?

Uitleg mag via PB, want dit topic gaat over assan :)

Laatst bewerkt:
via pm dus uitleg gekregen, voor fpv is als je niet TE moeilijk wil doen, de non telemetry ontvanger van frsky beter.

maar goed, dat is offtopic :P

ik zoek een systeem wat (met maximaal een 2.4ghz booster, want die heb ik) iig 1 km kan halen.

Dit kan je dus niet garanderen, wat voor de een vele kilometers goed werkt is voor de ander nog niet goed voor een paar honderd meter. Enige wat wel een redelijke zekerheid geeft is overstappen naar 35 mhz. Of UHF maar dat is echt voor de afstanden.

35 en 40 mhz stap ik niet naar over.... heb in mijn modelbouw verleden al VEEL te vaak gezien dat daar veel storing op is.... en dat was dan nog maar op zicht vliegen!!!

Tot nu toe komt assan het meest ver bij mij zonder bla bla. Wel nog steeds 800m max met al uitval op de terug weg. Maar Vtx en ontvanger zaten dicht bij elkaar.

Corona hopeloos en Graupner tot nu toe variërend van 300 tot 700m met dezelfde ontvanger zelfde vlucht. Dus onbetrouwbaar. Hoop dat het straks beter gaat met een halve meter er tussen. Anders wordt het denk ik toch weer Assan maar dan met booster.

dat heb ik dus nu, assan met booster, haal over de grond ruim 800 meter, dus 1km in de lucht is zeker te doen.... maar dus geen rssi .

mar goed, hou het wel bij assan en ga wel sparen voor UHF.

Back