RSSI signaal

Hoi,

Vandaag eens een poging gedaan om een RSSI signaal te kunnen aflezen op mijn OSD, maar lukt niet echt goed.
Mijn ontvanger: een Graupner SMC19, aftakking gedaan aan pin 7 van de TA7761 met een 100kohm weerstand in serie.
Meten met de multimeter, van dichtbij 1.7V, als ik de zender uitschakel 2.2V?????
Als ik dit signaal aansluit op mijn OSD krijg ik maar 0.7V, ga ik verder weg met de zender dan stijgt dit????
Als ik 1.5V instuur op het OSD met een batterij dan geeft dit wel de correcte meting.

Welk probleem zou dit kunnen zijn??? Zou het OSD te veel stroom trekken en de spanning omlaag halen?
Hoe zou dit op te lossen zijn?

Johan

Ik heb er geen verstand van dus doe een gok.

Waarschijnlijk is het geen volledige gelijkspanning maar een blokspanning.
Dan heb je een dutycycle (gemiddelde waarde van de blokspanning) en kan er dus minder op je display verschijnen dan er in piekwaarde uitkomt.

Zoals ik al zei, zou het niet weten :D

Ik heb er geen verstand van dus doe een gok.

Waarschijnlijk is het geen volledige gelijkspanning maar een blokspanning.
Dan heb je een dutycycle (gemiddelde waarde van de blokspanning) en kan er dus minder op je display verschijnen dan er in piekwaarde uitkomt.

Zoals ik al zei, zou het niet weten :D

Ter info Duty cycle is geen gemiddelde waarde, maar de tijd dat je de pulsen in je blokgolf op hun hoog niveau zijn. Kan uitgedrukt worden in % van je periode of in tijd.

Uhm ja klopt maar je gelijkstroom multimeter ziet dit als een gemiddelde van dat percentage.

DC 50% op 1 volt zal dan gemiddeld 0,5V worden.

Vandaag een RSSI buffertje geinstalleerd, de spanningen die ik nu meet komen overeen met waarden als er rechtstreeks een multimeter aangesloten is.
Echter de waarden begrijp ik niet helemaal.

Dichtbij met de zender: 1.3V
Enkele meters van de ontvanger verwijdert: 1.7V
Zender uitgeschakeld 2.4V

Moet deze spanning normaal niet oplopen hoe hoger het bereik?

Johan

Heb je een inverted rssi. Moet je even zoeken naar een voltage inverter circuitje als je osd dit andersom nodig heeft.

Back