RTR E10 Drift?

• Topicstarter Topicstarter LegalRCDriver
  • Startdatum Startdatum
L

LegalRCDriver

Guest
hallo allemaal,
ik zit er toch sterk over na te denken om een rc te kopen.
namelijk de RTR E10 DRIFT with Mazda RX-7 FD3S 190mm van PK Model Racing.
ik heb de hele dag al een beetje op het forum gekeken en ff wat info gezocht.
maar nu wil ik toch jullie mening weten.

is dit een leuke auto om mee te beginnen?
ik heb namelijk totaal geen ervaring met RC auto's. ja,...van die langzame dingen toen ik nog klein was
en mocht ik me gaan vervelen, kan ik deze dan nog tunen/upgraden?
zijn er wel genoeg onderdelen voor te krijgen enzo?
volgens de specs kunnen er meerdere bodyshells op, wat mij wel aanstaat want ik ben niet van plan om altijd met een mazda te gaan rijden :)
zelf ben ik meer van de rally auto's zoals subaru en de lancers maar ja dat zijn geen drifters
een 350Z of S2000 zou dan weer beter erbij staan

maar wie kan mij wijzer maken met deze vragen?

haa een mede drifter...(of toch toekomstig)

een E10 is een budget wagen, ikzelf weet er niet zo veel van maar qua upgrades moet je er niet veel van verwachten.

het is een goede basis om mee te beginnen en dan ben je klaar.
bijna alle 1/10 body's kunnen erop alleen moet je naar de breedte kijken.
je hebt 190 en 200mm body's.
vanzelfsprekend heb je bij de 200mm varianten wielen nodig met een bredere offset om de wielkasten wat op te vullen.

als je nu al weet dat je dat spul wil gaan upgraden kan je beter de sprint2 drift kopen.
dat is al een competetiever chassis en deze is met riemen uitgerust.

er zijn ook nog andere merken die goede chassis hebben zoals tamiya(best betaalbaar), yokomo(duur), kyosho enz...

de meesten rijden ook met tamiya vanwege de prijs, grote keuze in tuning stukken en de stukken zijn overal te vinden + 2de hands vind je ze ook goed en tegen betaalbare prijzen.

ik weet niet vanwaar je bent maar er is een driftforum in NL en in BE, op beiden kan je véél informatie vinden over driften en wat er allemaal zowat mogelijk is...
- www.rcdrift.nl :: Forum index
- Xtreme Drift RC • Forumoverzicht

ook zijn er demo's en wedstrijden enz. en mits een goede lader en enkele accu's kan je je de hele dag rot amuseren :mrgreen:;)

veel succes en lees/leerplezier ;)

Met die Hpi e10 drift kun je ook je motor verplaatsen zodat je inplaats van een drift wagen ook een normale tourwagen hebt.
Eigenlijk dus 2 vliegen in 1 klap!

Met die Hpi e10 drift kun je ook je motor verplaatsen zodat je inplaats van een drift wagen ook een normale tourwagen hebt.
Eigenlijk dus 2 vliegen in 1 klap!

ja en dat noemen we marketing ;)

je voelt bijna geen verschil tussen motor voor en achter, het is eerder het gewicht van de batterij wat je gaat voelen als die van links naar rechts verplaatst gaat worden.
maw doet hetzelfde qua sturen alleen in spiegelbeeld van links naar rechts...

Ik heb zelf de E10 gehad en vind het een slecht chassis.
Het plastic is van slechte kwaliteit, en de bevestiging van de wielen is helemaaaaal hopeloos...
Koop een leuke (2dehands?) Ta05 en je hebt een veel betere drifter.
TT-01 zou evt. ook nog kunnen. ;-)

ik zou dan uitkijken voor een TA05, zelfs nieuw kosten ze bijna RTR iets meer als een E10 HPI.

ik zeg TA05 omdat ik ook altijd met TT01 en TL01 tamiya heb gereden tot ik voor kort ben overgestapt op een TA05 en de TA05 rijd/drift echt een stuk stabieler vind ik.(en zeker met wat tuning erop)

Koop een leuke (2dehands?) Ta05 en je hebt een veel betere drifter.
TT-01 zou evt. ook nog kunnen. ;-)

zelf wil ik geen 2dehands
als er iets niet goed is kan je nergens op terug vallen
is een TT-01 dan nog beter dan een TA05?
want ik ben al druk aan het googlen :p

* edit; ik zie net ergens hier op het forum dat het zonde van het geld is om een TT-01 te upgraden en dat beter in een ta05 kan steken

Laatst bewerkt door een moderator:
bwoa ik heb mijn TA05 2dehands gekocht en géén moment spijt.
ik koop wel zulke dingen zonder electronica omdat ik dat meestal zelf heb of zelf liever aankoop.
op die manier moet je alleen maar opletten of de aandrijving ophanging goed is en dat gaat goed als het chassis kaal is zonder die electronica.

zo heb ik toch een full getunede TA05 kunnen kopen voor érg weinig en hij rijd mega goed !;)

een TA05 is 2X beter dan een TT01 btw, niet andersom;)

een TT01 kan ook goed rijden hoor, daar heb ik vroeger ook mee gedrift(en ik heb hier eentje liggen die ik in elkaar moet steken voor een maat van me) maar de TA05 is gewoon beter uitgebalanceerd.

als je met een TT01 begint en je rijd nooit met iets anders zal je het niet merken laten we het zo zeggen, als het bij driften blijft dan hoef je niet een 'high end' chassis te hebben fun heb je er toch mee :mrgreen:

bwoa ik heb mijn TA05 2dehands gekocht en géén moment spijt.
ik koop wel zulke dingen zonder electronica omdat ik dat meestal zelf heb of zelf liever aankoop.
op die manier moet je alleen maar opletten of de aandrijving ophanging goed is en dat gaat goed als het chassis kaal is zonder die electronica.

zo heb ik toch een full getunede TA05 kunnen kopen voor érg weinig en hij rijd mega goed !;)

een TA05 is 2X beter dan een TT01 btw, niet andersom;)

een TT01 kan ook goed rijden hoor, daar heb ik vroeger ook mee gedrift(en ik heb hier eentje liggen die ik in elkaar moet steken voor een maat van me) maar de TA05 is gewoon beter uitgebalanceerd.

als je met een TT01 begint en je rijd nooit met iets anders zal je het niet merken laten we het zo zeggen, als het bij driften blijft dan hoef je niet een 'high end' chassis te hebben fun heb je er toch mee :mrgreen:

Heb jij misschien nog een adresje waar ik zo'n TA05 kan kopen voor niet al te veel geld? Nieuw of tweedehands.

via een van de linken vond ik deze
https://www.rcspeedworld.nl/productinfo/26823/
is dit wat? want lijkt me nie een drifter

je bedoeld die mercedes DTM met dat TA05 chassis ?

standaard uit de doos is het niet echt een drifter nee, mijn TA05 was ook geen drifter toen ik hem kocht...
gewoon een setje velgen met PE banden erop(zie drift forums) of kant en klare drift wielen van HPI of dergelijke kopen en voila je hebt een drifter ;)

waar je ze kan vinden voor een goede prijs ? tjah ik heb de mijne op zo'n drift forum gevonden en voor een zéér aantrekkelijke prijs ondanks hij volledig getuned is...

Back