RTR E10 Drift?

• Topicstarter Topicstarter LegalRCDriver
  • Startdatum Startdatum
L

LegalRCDriver

Guest
hallo allemaal,
ik zit er toch sterk over na te denken om een rc te kopen.
namelijk de RTR E10 DRIFT with Mazda RX-7 FD3S 190mm van PK Model Racing.
ik heb de hele dag al een beetje op het forum gekeken en ff wat info gezocht.
maar nu wil ik toch jullie mening weten.

is dit een leuke auto om mee te beginnen?
ik heb namelijk totaal geen ervaring met RC auto's. ja,...van die langzame dingen toen ik nog klein was
en mocht ik me gaan vervelen, kan ik deze dan nog tunen/upgraden?
zijn er wel genoeg onderdelen voor te krijgen enzo?
volgens de specs kunnen er meerdere bodyshells op, wat mij wel aanstaat want ik ben niet van plan om altijd met een mazda te gaan rijden :)
zelf ben ik meer van de rally auto's zoals subaru en de lancers maar ja dat zijn geen drifters
een 350Z of S2000 zou dan weer beter erbij staan

maar wie kan mij wijzer maken met deze vragen?

haa een mede drifter...(of toch toekomstig)

een E10 is een budget wagen, ikzelf weet er niet zo veel van maar qua upgrades moet je er niet veel van verwachten.

het is een goede basis om mee te beginnen en dan ben je klaar.
bijna alle 1/10 body's kunnen erop alleen moet je naar de breedte kijken.
je hebt 190 en 200mm body's.
vanzelfsprekend heb je bij de 200mm varianten wielen nodig met een bredere offset om de wielkasten wat op te vullen.

als je nu al weet dat je dat spul wil gaan upgraden kan je beter de sprint2 drift kopen.
dat is al een competetiever chassis en deze is met riemen uitgerust.

er zijn ook nog andere merken die goede chassis hebben zoals tamiya(best betaalbaar), yokomo(duur), kyosho enz...

de meesten rijden ook met tamiya vanwege de prijs, grote keuze in tuning stukken en de stukken zijn overal te vinden + 2de hands vind je ze ook goed en tegen betaalbare prijzen.