Rubber Bowden fun klasse

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door stunthenk, 1 okt 2016.

  1. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.215
    Locatie:
    Amersfoort
    Afgelopen weekeind was ik op Old Warden in Engeland, voor het Festival of Flight, een modelvliegweekeind met vooral veel sportvliegen maar ook een groot aantal old time, classic en funvlieg wedstrijdjes. Eén ervan was de Rubber Bowden, een experiment, een wedstrijdje met rubbermotormodellen die een bepaald aantal seconden moesten vliegen; te korte en te lange vluchten resulteerden in een mindere score. Omdat het nogal woei (zeg maar stormde) werd de geplande vluchttijd van 40 seconden verlaagd naar 30 seconden. Er waren 2 ronden die allebei telden, en tijden onder de 10 seconden golden als attempt. Ondanks de storm deden er 15 mensen mee, waaronder ondergetekende. En het was erg leuk! De kunst was om het model snel boven de grondturbulentie te krijgen, en het dan met de wind mee te laten voeren. De regels laten alle rubbermodellen toe, maar zonder auto functies, alleen een thermiekrem, die op 1 minuut mag worden ingesteld. De meeste deelnemers gebruikten sportmodellen, één deelnemer had een coupe d'hiver. De winnaar had een totaaltijd van 55 seconden gescoord, maar 5 seconden onder het optimum! Ik kwam met mijn Miss World's Fair met een vlucht van 19 en één van 11 seconden op de 7e plaats...
    Misschien leuk om ook eens in Nederland te proberen?
     
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Lijkt me een plezante klasse zonder al te veel hi-tech gedoe , mag mijn Frog Minx deelnemen ?

    042.JPG

    Groeten Jef
     
  3. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.215
    Locatie:
    Amersfoort

Deel Deze Pagina