Ik heb een slowflyertje (totaal gewicht 160 gram) voorzien van een 33 grams outrunner (de BL2406-12 bij o.a. Perba) Nu heb ik zeer veel last van scheeftrekken bij wisselende gasstand, terwijl ik op hetzelfde toestel met een Feigao binnenloper met vertraging totaal geen last hiervan heb. In beide gevallen een 7060 prop gebruikt. Ik vermoed dat dat komt omdat de draaiende massa bij de buitenloper veel groter is?
Het vliegt verder fantastisch met deze motor, dus ik wil hem wel graag blijven gebruiken, maar het zal niet voldoende zijn om de motor in een vaste hoek te zetten omdat ik al bij een kleine verandering van gas moet corrigeren. De correctie van gas-uit (zweven) naar flink-gas is geeneens met de trim op te vangen. Ik dacht dus om de gas te mixen met de rudder (weet niet eens of dat zo kan met mijn MX-12), maar ik vroeg me af of meer mensen dat doen, of dat het een slecht idee is?
Dirk
Het vliegt verder fantastisch met deze motor, dus ik wil hem wel graag blijven gebruiken, maar het zal niet voldoende zijn om de motor in een vaste hoek te zetten omdat ik al bij een kleine verandering van gas moet corrigeren. De correctie van gas-uit (zweven) naar flink-gas is geeneens met de trim op te vangen. Ik dacht dus om de gas te mixen met de rudder (weet niet eens of dat zo kan met mijn MX-12), maar ik vroeg me af of meer mensen dat doen, of dat het een slecht idee is?
Dirk