rudder tegengestelde richting tov de stick

Beste lezer,

Mijn Calmato hoogdekker is klaar om gekeurd te worden op de club.
Echter als een een yaw beweging met de stick maak, bijvoorbeeld naar links, dan gaat mijn rudder en neuswiel naar rechts.............maak ik de beweging met de stick naar rechts, dan gaat het rudder en neuswiel naar links.
Dat lijkt mij niet okay.
Ik vlieg mode 2.
Ik heb de bouwtekening nog eens geraadpleegd, alles klopt qua aansluiting.
Ligt het aan mijn zender, spektrum dx6i?
Vr.groet.
Andre.

Stuurstangetje aan de andere kant van servo in servo-hevel hangen. Maar daarbij loop je wel kans dat in neutraal positie stuurstang en heveltje niet meer loodrecht op elkaar staan. Daardoor verschillende uitslag-grootte naar links en rechts.

Makkelijker: in zender stuurfunctie van knuppel omdraaien -> handleiding.

Ron het is gelukt. Stond goed beschreven in de handleiding om de beweging naar "reverse" te veranderen.
Super bedankt.
Ik ga deze hobby steeds leuker vinden!
Vr.groet Andre.

... dat in neutraal positie stuurstang en heveltje niet meer loodrecht op elkaar staan. Daardoor verschillende uitslag-grootte naar links en rechts. ....
Dat is niet perse slecht. Je kunt er ook gebruik van maken om uitslag van omhoog-gaande aileron groter dan maken dan bij omlaag gaan. Rolroerdifferentiëring, geeft mooiere bochten m.n. bij zwevers.

En in het kader van stuur-/draai-richting van servo's veranderen: altijd uitslaggrootte en -richting controleren voor vlucht.

Back