Is er soms iemand die een manier weet om de plastic schaal ruitjes zelf te tinten? Ze zijn nu totaal doorzichtig, het lijkt me wel mooi om ze iets donker te maken. Zoals je ziet, of eigenlijk niet ziet, zijn de ruitjes nauwelijks te zien. Misschien met een licht getinte doorzichtige lak? Heeft iemand dit wel eens gedaan? Groet Guido
Ja, daar heeft Tamiya potjes verf voor. Je kunt o.a. rood en oranje kopen om de rem- en knipperlichten mee doorzichtig te kleuren en zo heb je ook een "smoke" waarmee je de ruitjes kunt tinten. Als je het met de kwast doet dan moet je wel heel secuur gelijkmatig verven om geen vlekkerig effect te krijgen.
Ik heb laatst bij de automaterialen zaak een spuitbus gekocht van Motip die gebruikt wordt om de achterlichten van een auto donkerder te maken. Die kun je er goed voor gebruiken. Bij grote ruiten is het wel moeilijk om een egaal getint effect te krijgen, je spuit snel op een plek iets te veel. Bij kleine ruiten heb je daar veel minder last van. -Ruud-
Bedankt voor de info. Dan ga ik straks eens bij de modelbouw zaak kijken wat ze allemaal hebben. Het lijkt me inderdaad wel moeilijk om mooi egaal te spuiten op een doorzichtig vlak. Bestaan die producten ook op waterbasis? Kan je het tenminste overdoen als het niet mooi is.
smoke spuitverf die gebruikt word om achterlichten van een auto een tint te geven werkt ook goed. (motip) mvg Hans
Je zou er verduisteringsfolie voor kunnen kopen. Er zijn veel gepimpte auto's die dat folie op hun ruiten hebben zitten. Je schijnt het in verschillende tinten te kunnen krijgen en het is er zo weer af te trekken. Ik zou eens rondvragen bij een autogroothandel o.i.d. In mijn woonplaats hebben we Otosam daarvoor: Otosam Succes Groet, Edwin
ruitjes verven Handigste manier is textielverf van de Hema. Hoe vaker je de ruit onderdompelt, des te donkerder de verkleuring! Te gebruiken voor donkerbruin, groen of bv goudkleurige canopy van e F-16. Werkt echt.
Gaat als een speer, goed heet water gebruiken. Testen op een stukje afval, voor 60 eurocent weet je het. Grz, Bone
Het lukt wel niet op elk stukje plastiek. Ik heb het onlangs ook geprobeert en bij mijn venstertjes gebeurde er niks
Als de ruitjes van lexaan zijn, dan gebruik maken van Tamiya PS-31 Smoke gebruiken. Heel dun aanbrengen en eventueel een tweede laagje voor een donkere tint. Is in 10 minuutjes droog (niet uitgehard, dat duurt een paar dagen).