Rundown time omlaag, problemen??

Opzich niet veel. Je kan last krijgen van te hoge temperaturen en dus een flame out. Als de ecu niet ingrijpt kan je brandkamer te warm worden en ook de nvg en het turbine wiel. Alles slijt dan harder dan met normale temperaturen. Je moet dus ook altijd te temperatuur in de gaten houden. Deze zijn bij mij nog super. Vlucht van afgelopen zaterdag zat op 514 gemiddeld en 675 max. Rundown zat op 11.1 dus nog niet super maar wel weer hoger dan de zondag ervoor. Het was erg koud (vroor zelfs) dus dat kan iets invloed hebben gehad. Het was tenminste niet nog lager geworden :)
 
Perfect Tadango.
Je lager heeft wel een tik gehad , want eigenlijk had ie rond de 13 moeten zitten.

Goed in de gaten houden , maar die temperaturen , perfect.

Mvg,

Martin.
 
De ecu houdt de rundown time bij als je de motor stop. Zodra de motor na het uitzetten op 20.000 toeren is begint hij te tellen hoe lang het duurt voordat hij op 0 staat. De meeste ecu's zullen dit kunnen. Ook is hierop de gemiddelde en maximale EGT uit te lezen. De orbint ecu onthoudt dit en wist ze pas bij het starten. Ik kan dus ook later de waarden nog uitlezen.
 
Gisteren nog even 2 vluchten gemaakt en het gaat de goede kant op :) eerste vlucht 11.3 en 2e 11.6 :) Lagers lijken goed te herstellen. Temperaturen zijn ook nog steeds gelijk.
 
Back
Top