Running in TT REDline .53

Hallo, gister voor t eerst de redline gestart en de eerste hovers gemaakt, ben eigelijk OS motoren gewend en nooit tegen problemen aangelopen maar t volgende deed zich voor.

In de manual staat dat je bij t inlopen de naald 3 slagen open moet zetten(va volledig dicht) de motor startte goed, en toerde op, maar vanaf half gas(50%) hield hij erg in en dreigde af te slaan.

Dit was alleen te verhelpen door toch de hoofdnaald verder dicht te draaien, de motor bleef ook koud. Dus opzich niets speciaals, maar om m dus voor een hover eenbeetje op toeren te krijgen, moest de naald een stuk verder dicht dan die 3 slagen,....

Iemand hier ervaring mee?

TT redline
20%Nitro
Align pijp
R3 Glowplug

Ook heb ik 1 zon cylinder gasket geplaatst die ze adviseerde bij dat % nitro...

Die Redline, is dat een ABC of een ringmotor?

In geval van ring, koel houden bij inlopen, vetter kan geen kwaad (uiteraard is zo vet dat je heli niet loskomt, ook niet zinvol....). In geval van ABC, de naald zover indraaien dat de motor niet meer viertakt, en zo kalm mogelijk vliegen, korte hopjes van max 30 sec.

Die naaldinstellingen kloppen wel vaker niet, want hoever je naald in of uit gedraaid moet worden is onder andere nogal afhankelijk van de gebruikte oliesoort, de uitlaat en van de effectiviteit van je tankdruk aansluiting.

Die naaldopening zijn richtwaarden, bedoeld om een basisafstelling te vinden waarmee je je motor in elk geval kunt starten.

Veel motorfabrikanten (helaas óók OS bijvoorbeeld) geven voor ring motoren dezelfde inloop instructies als voor ABC motoren, terwijl een ABC veel schraler en heter ingelopen dient te worden. Dat scheelt niet alleen levensduur, maar bij een ABC kun je door verkeerd inlopen ook een onbruikbare motor overhouden (niet af te stellen, snel afslaan, etc).

Groet, Bert

Hoi,

Toevallig hebben we hetzelfde gisteren gedaan:D
Bij mijn .53 hetzelfde lied ,3 slagen open vanaf dicht en mooi lopen maar verzuipen bij hoover .
Met ong 2,5 slag kwam ie goed los maar nog rijk.
Na 2 tankjes hoover eerste rondvlucht gemaakt en veel volgas en weer terug zoals beschrijving invliegen.
Met 2 slagen uiteindelijk moet het ong. afdoende zijn .
Ook R3 (meegeleverde) plug. coolpower 20%
Moet wel zeggen een pittig motortje.

bij deze misschien wat geholpen

Ik heb nu al een Jaar een RL53 in mijn Raptor zitten met grote tevredenheid. Inlopen (ringed engine) mag een heel stuk armer dan 3 slagen, als ie maar niet te warm wordt. Hoeveel slagen hangt heel weg af van de omstandigheden en welke brandstof je vliegt, daar is zo niet veel over te zeggen. Als je net kan hooveren moet vet genoeg zijn.

Kleine waarschuwing: de RL53 motoren hebben veel problemen met de carburateur. De throttle barrel blijft heel vaak hangen, ongeacht hoe grote servo je dr aan plakt. Ik heb drie carb's er op gehad (de originele, een tweedehands en een nieuwe die als service was toegestuurd) en alle drie hadden het probleem. Ik heb de coating er afgeschuurd, aanpassingen gemaakt, andere brandstof geprobeerd, push/pull configuratie op de barrel enz enz. Uiteindelijk heb ik de carb er af gehaald en een OS carb aangepast om er op te zetten en nu loopt die erg mooi en geen problemen!

Gelukkig zijn er ook uitvoeringen die nergens last van hebben, maar weet er van, als je heli niet wil zakken in toeren dat dit een oorzaak zou kunnen zijn.

Back