Rustler vxl luistert niet

Discussie in 'Electro offroad' gestart door VXL, 3 jun 2010.

  1. VXL

    VXL

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    52
    Beste modelbouwforum leden,

    Een aantal weken was de servo van mijn traxxas rustler VXL defect, deze is opgestuurd en heb als vervanging een anderen gekregen. Deze was binnen een half uurtje rijden ook weer defect en zelf begon ik er dus aan te denken dat er iets kapot zou zijn in het regelaar/ontvanger gedeelte.

    Volgens de modelbouwwinkel hier in de buurt was dit niet het geval en heb ik uit garantie gewoon een nieuwe (standaard) traxxas servo gekregen.

    Deze heb ik erin gezet, en de servo zelf werkt weer. Alleen doet er zich nu een ander probleem voor, hij rijdt telkens volgas weg als ik de regelaar en zender aan zet.

    Na alles even na te hebben gekeken, en ook alles volledig op te hebben geladen blijft het groene lichtje(bij lipo functie ingeschakeld rood) knipperen en indien hij wel ophoud met knipperen gaat hij z'n eigen gang, vaak dus volgas wegrijden terwijl ik totaal geen controle over de rustler VXL heb met mijn zender.

    Ik denk dus dat er iets aan de hand is met het regelaar/ontvanger gedeelte en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

    Dat ik niet even naar de winkel terug ga komt omdat ik er momenteel weinig tijd voor heb om naar de winkel te gaan met auto en al(Is toch weer 5 km hiervandaan).

    VXL.
     
  2. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    staat je throttle trim goed?
     
  3. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    bij de standaard zender zit ook een schakelaartje 50/50 of 70/30.
    als deze (perongeluk) verkeerd staat gaat hij er inderdaad vandoor en blijft het ledje rood knipperen......uit eigen ervaring.....
     
  4. VXL

    VXL

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    52
    Nee, ik heb dit allemaal geprobeerd. Ik gebruik wel altijd 70/30 maar ook 50/50 maakt geen verschil heb ik zonet ondervonden.

    VXL.
     
  5. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    dan ff opnieuw calibreren denk ik.
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Inderdaad, even calibreren en je probleem moet opgelost zijn.

    ps. zo'n vragen kunnen wat mij betreft best in het Rustler topic.
     
  7. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Het instellen van de LiPo-functie moet gewoon kunnen zonder de zender te gebruiken... Kijk ook even naar eerder genoemde tips van de heren onder mij.

    Met vriendelijke groet,

    Dennis.
     
  8. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Topic naam = Rustler vxl luistert niet.....

    Puppy cursus voor de rustler?;)
     
  9. VXL

    VXL

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    52
    Dit antwoord snap ik niet helemaal, de lipo functie hoeft namelijk niet ingesteld te worden.

    Het ging erom dat het lichtje bij de lipo functie aan groen is wanneer hij aan staat, en bij de lipo functie uit rood is. En in mijn geval groen dus niet inhoud dat hij naar behoren werkt.

    Verder vraag ik me af hoe ik de rustler vxl kan calibreren, maar hiervoor zal ik het boekje wel even doorlezen;)

    VXL.
     
  10. VXL

    VXL

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    52
    Ik heb zojuist de regelaar gecalibreerd, het ging alsvolgt.

    De eerste keer ging hij weer groen knipperen, net als eerst toen hij niks dee of juist volgas weg reed.

    De tweede keer ging het wel goed, en heb ik even fatsoenlijk gereden, na 1 minuut rijden kreeg hij weer verkeerde signalen op de een of andere manier, vervolgens heb ik 70/30 op de zender geprobeerd.

    Ook dit holp ongeveer 1 minuut en ook hiermee kreeg hij vekeerde signalen(zo lijkt het iig). Vervolgens heb ik hem uit gedaan om hem te gaan calibreren op 70/30, wanneer ik hem eerst nog even opnieuw aan zou doen ging hij alweer groen knipperen, ook toen ik opnieuw op 50/50 wou calibreren ging hij na de tijd weer groen knipperen.

    Iemand misschien nog een oplossing, zo niet dan ga ik over ca 3 weken weer even bij de winkel langs.

    VXL.
     
  11. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Hoezo pas over 3 weken?
     
  12. VXL

    VXL

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    52
    Dat is omdat ik er volgende week hoogstwaarschijnlijk niet aan toe kom, ook is het zo dat de rustler vxl niet op de fiets mee kan nemen.

    Verder heb ik de week daarna toets week en denk ik dat ik de week daarna naar de modelbouwwinkel toe ga.

    VXL.
     
  13. robert95

    robert95

    Lid geworden:
    8 mrt 2010
    Berichten:
    82
    ik heb het ook wel is gehad ik deed dan elke keer weer uit aan uit aan en even een tijdje ingedrukt houden ik neem aan dat je een nihm accu heb

    grts
     
  14. VXL

    VXL

    Lid geworden:
    22 apr 2010
    Berichten:
    52
    Jep idd het is een nimh accu volgens mij. Maar alsnog lijkt het mij niet normaal dat hij dit doet.

    Maarja grote kans dat ik volgende week even langs de modelbouw winkel ga.

    VXL.
     
  15. Sarikoshi

    Sarikoshi

    Lid geworden:
    8 mei 2010
    Berichten:
    38
    probeer een keer op een andere plek te rijden misschien zijn er dingen in de buurt die storen? heb je 2.4 ghz of 27 mhz?
    2.4 ghz kan last hebben van wifi.
    ik zelf heb ook storing als ik de auto in mijn huis aanzet, ik rij op 27 mHz.
    ik woon vlak bij een spoorlijn denk dat het bij mij daar aan ligt, deze zal wel wat magnetische straling uitzenden ofzo.
     

Deel Deze Pagina