rustler vxl pinion

hallo allemaal ik heb een rustler vxl ik rij op 2s en ik heb hem bijna een jaar alleen toen ik een paar maanden terug de a arms wou vervangen kon ik de pinion niet los krijgen geen probleem gewoon even de motor los maken en een beetje verschuiven maar toen ik gisteren weer wou gaan raggen maakte die een vaag ratelend geluid ik heb de transmissie bekeken en volgens mij is er bij een van de tandwielen één of meerde tanden kapot alleen ik krijg de pinion niet los de grub screw is niet kapot gedraaid dus hoe kan ik hem los krijgen ?

met vriendelijke groet stefano

Het kan dat er een of meerdere kapot zijn, wss omdat je nadien de pinion niet dichtgenoeg of te dicht tegen je spur aangeschoven hebt. Je hebt de perfect afstand door tussen je pinion en je spur (het grote tandwiel) een papiertje te steken, dan de pinion er volledig tegenduwen, en dan het papiertje ertussen uit halen.

Als je de pinion niet loskrijgt zou ik het volgende proberen,

Draai de grubscrew los, spuit met wat smeerolie of WD40 tussen je pinion en as, dus gewoon wat spuiten op de as waar de pinion erop zit, zodat het er tussen loopt, mss komt het dan los, Wss heb je hem de vorige keer te hard vastgedraaid

Het kan dat er een of meerdere kapot zijn, wss omdat je nadien de pinion niet dichtgenoeg of te dicht tegen je spur aangeschoven hebt. Je hebt de perfect afstand door tussen je pinion en je spur (het grote tandwiel) een papiertje te steken, dan de pinion er volledig tegenduwen, en dan het papiertje ertussen uit halen.

Draai de grubscrew los, spuit met wat smeerolie of WD40 tussen je pinion en as, dus gewoon wat spuiten op de as waar de pinion erop zit, zodat het er tussen loopt, mss komt het dan los, Wss heb je hem de vorige keer te hard vastgedraaid

oke ik weet dat je de papier truc het beste kan gebruiken dit heb ik ook gedaan maar ik heb de pinion nog nooit los gehaald ik ga het proberen met wat wd alvast bedankt

oh ja en ik kan de grubscrew ook niet los krijgen ? wat kan ik daarmee doen dan ?

Even goed warm maken, het kan zijn dat er locktite op zit.
Ik weet niet of je een goede soldeerbout hebt?
Die even ( een minuutje of zo ) op de pinion en de grubscrew houden, en dan nog eens proberen.

Gewoon goed en goed passend gereedschap gebruiken, dan heeft zo'n schroefje geen schijn van kans om vast te blijven zitten. Maar als je met slecht gereedschap of slecht passend gereedschap te werk gaat, maak je de schroefkop kapot. (de originele inbus sleuteltjes die je bij Traxxas er bij krijgt zijn bijvoorbeeld slecht, te zacht materiaal en passing is niet echt om over naar huis te schrijven.

Beter om gewoon kwaliteits inbussleutels te gebruiken.

Klopt, ik heb een poos de meegeleverde sleuteltjes bij kits gebruikt, maar ik heb nu een EDS set, niet duur, en ik zou niet anders meer willen!

Back