rustler vxl pinion

hallo allemaal ik hoor een vaag ratelend geluid als ik gas geef ik heb de tandwielen nagekeken die zien er nog goed uit alleen wil ik ook even in de transmissie kijken maar ik krijg de pinion niet los volgens mij is die gestripped

wat kan ik hier aan doen ?

Gebruik je de juiste maat inbussleutel, en ook eentje die een beetje degelijk is, en niet al snel zo afgerond is, dat je de kop van de schroeven gaan doldraaien.

Het kan ook zijn dat de inbus met borgmiddel is vastgezet, dan proberen even te verwarmen, dan komt het borgmiddel los.

Gebruik je de juiste maat inbussleutel, en ook eentje die een beetje degelijk is, en niet al snel zo afgerond is, dat je de kop van de schroeven gaan doldraaien.

Het kan ook zijn dat de inbus met borgmiddel is vastgezet, dan proberen even te verwarmen, dan komt het borgmiddel los.

heb ik allemaal al geprobeerd. maar hoe kan ik een dolgedraaide schroef verwijderen uit mijn pinion ?

Uitboren of dremelen.
Zou wel eerst de motor demonteren.
Pinion is sowiezo afgeschreven !

Totaal niet waar, koop een speciaal tooltje (screw removal tool o.i.d.), daarmee verwijder je het inbusje zonder problemen. Pinion kan je nog blijven gebruiken.

tja het maakt me niet uit als ik de pinion niet meer kan gebruiken dan is dat eenmaal zo en een setje van 30 euro tja dat is een beetje duur daar kan ik wel een nieuw 3s lipootje voor halen bij hk

maar alvast bedankt het dremelen hoe werkt dat precies ? ps ik kan mijn motor niet verwijderen die zit vast in het transmissie huis

vriendelijke groet stefano

Totdat er een schroef in je chassis zit die je er niet meer uit krijgt en dan je chassis moet slopen ;)... Daarnaast hoef je niet zo een setje te kopen. Je heb maar 1 maat nodig. Maar als jij lekker een uur wil klooien om het uit te boren of te dremelen hou ik je niet tegen.

Motor zou je er gemakkelijk uit moeten kunnen halen, zit maar met 2 schroeven vast.
tenzij je pinion te groot is dan past hij niet door het gat.
Wat het dremelen betreft, gewoon even aan je vader of handige buurman vragen of hij je wil helpen

Motor zou je er gemakkelijk uit moeten kunnen halen, zit maar met 2 schroeven vast.
tenzij je pinion te groot is dan past hij niet door het gat.
Wat het dremelen betreft, gewoon even aan je vader of handige buurman vragen of hij je wil helpen

ja de pinion kan niet door het gat en mijn vader is best wel handig en heeft wel een dremelsetje we gaan er dit weekend wel even naar kijken het is jammer dat de rustler nu stil staat maar het is maar eenmaal zo dan even geen hobby deze week

Back